صفحه اصلی / تامین مالی طرح های نوسازی نیروگاه های ری، مفتح و رجایی

تامین مالی طرح های نوسازی نیروگاه های ری، مفتح و رجایی

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا, این توافقنامه را «محمدکاظم چقازردی» مدیرعامل بانک سپه و «محسن طرزطلب» مدیرعامل شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی امضا کردند.
طرزطلب در حاشیه امضای این تفاهم نامه گفت: پذیرش عاملیت فاینانس اجرای طرح های نوسازی نیروگاه ری در دو فاز به ظرفیت ۱۰۵۰ مگاوات جهت استفاده از تسهیلات مالی خارجی به میزان ۵۰۰ میلیون یورو، بازتوانی نیروگاه شهید مفتح به میزان ۴۲۷.۵میلیون دلار و بازتوانی نیروگاه شهیدرجائی به میزان ۳۸۷.۸ میلیون دلار توسط بانک سپه از موضوعات مهم توافقنامه متبادله است.
وی افزود: با توجه به نیاز سالانه صنعت برق کشور به چهار هزار مگاوات نیروگاه جدید، بیش از ۸۰ هزار میلیارد ریال منابع مالی جهت احداث نیروگاه ها نیاز داریم که امضای این توافق نامه زمینه تامین منابع مالی اجرای این نیروگاه ها را فراهم خواهد کرد.
مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی افزود: بانک سپه نخستین بانکی بوده است که دستورالعمل دولت در زمینه تهاتر بدهی های شرکت برق حرارتی را اجرایی و همچنین با پذیرش عاملیت انتشار اوراق صکوک اجاره (به استناد به بند (ح) تبصره (۵) قانون بودجه سال ۱۳۹۵ کل کشور) کمکی شایان جهت تسویه بدهی های صنعت برق کشور کرده است.
وی با اشاره به همکاری کشور ژاپن در تامین مالی، ساخت و بازتوانی نیروگاه های ری، شهید مفتح و شهید رجائی اظهار داشت: پس از برجام شاهد ورود مجدد کشور ژاپن به عرصه صنعت برق کشور بودیم و در این راستا در حال انعقاد قرارداد با آنها جهت بهره مندی از تسهیلات کم بهره با بازپرداخت طولانی مدت هستیم.
مدیرعامل شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی اسفندماه سال گذشته با اشاره به برنامه های این شرکت برای خارج کردن نیروگاه های فرسوده شهر ری و زرند کرمان از مدار، اعلام کرده بود: نیروگاه زرند به دلیل برخی مشکلات تامین گاز و همچنین تامین زمینی که مجوز محیط زیست داشته باشد، کمی به درازا کشیده است.
وی گفت: ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی ۴۸۰ مگاواتی به عنوان جایگزین نیروگاه فعلی پیش بینی شده است.
نیروگاه حرارتی زرند کرمان که نخستین نیروگاه حرارتی جنوب شرق کشور به حساب می آید، در سال ۱۳۵۲ به بهره برداری رسید؛ ظرفیت فعلی این نیروگاه ۶۰ مگاوات است و به دلیل استفاده از سوخت نفت کوره (مازوت) آلایندگی بسیاری دارد.
نیروگاه ری از قدیمی ترین نیروگاه های حرارتی ایران به شمار می رود که در سال ۱۳۵۶ و با ظرفیت اسمی ۹۷۹ مگاوات در جنوب تهران به بهره برداری رسید.

همچنین مطالعه کنید:

تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی

به گزارش کسب و کار نیوز ، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه این اقدام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.