صفحه اصلی / حیات فروشگاه‌های زنجیره‌ای با تخفیف‌های عمده

حیات فروشگاه‌های زنجیره‌ای با تخفیف‌های عمده

شایلی قرایی
 از سوی دیگر موجب شد تا در فواصل زمانی کم شاهد راه‌اندازی و فعالیت این دسته از فروشگاه‌ها باشیم.
به گزارش کسب و کار نیوز یکی از دلایلی که باعث استقبال مردم از این فروشگاه‌ها شد، تخفیف‌های متعدد و همچنین تنوع اجناس بود که مردم را تشویق به خرید از آنها کرده است. در ‌این میان اما اصناف خرد که سابقه فعالیت آنها برخی مواقع به بیش از ۵۰ سال نیز می‌رسد، از مساله ناراضی بوده و مراتب این نارضایتی را بارها و بارها اعلام کرده‌اند. اصناف و بنکداران معتقدند که رشد قارچ‌گونه این فروشگاه‌ها که از اقبال عمومی هم برخوردارند، باعث کاهش فروش آنها با این سابقه طولانی فعالیت شده است. 
اما رئیس اتاق اصناف ایران درباره توسعه و راه‌اندازی فروشگاه‌های زنجیره‌ای گفته است که با توسعه فروشگاه‌‌های زنجیره‌ای دیگر کسی به نام نبود فروشگاه‌های زنجیره‌ای اقدام به دایر کردن نمایشگاه‌های عرضه کالا نخواهد کرد. 
علی فاضلی در نشست رئیس و اعضای هیات‌مدیره اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای با تاکید بر توسعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای به عنوان یکی از ضروریات نظام اقتصادی بازار، گفت: انتظار و توقع ما این است که فروشگاه‌های زنجیره‌ای در حوزه شبکه‌های توزیع طی ۵ سال آینده حرف اول و آخر را به خود اختصاص دهند. 
وی در تشریح علت تاکیدات خود برای توسعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای گفت: با توسعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای، جلوی بخش اعظمی از دلالی‌ها و سوداگری‌ها در سطح شهر گرفته خواهد شد. ضمن اینکه دیگر کسی به نام نبود فروشگاه‌های زنجیره‌ای اقدام به دایر کردن نمایشگاه‌های عرضه کالا نخواهد کرد. 
فعالیت ۲۵ هزار نفر در بخش فروشگاه‌های زنجیره‌ای کشور
این در حالیست که امیرخسرو فخریان، رئیس اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای اظهار کرده است که قریب به ۲۵ هزار نفر در بخش فروشگاه‌های زنجیره‌ای کشور به صورت مستقیم به فعالیت می‌پردازند و بالغ بر ۵ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی و دولتی در این حوزه انجامگرفته است. 
رئیس اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای کشور همچنین بر ضرورت رشد و توسعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای در کشور تاکید کرد و افزود: نیازمند این امر هستیم که در سال ۹۶ به توسعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای کشور سرعت بیشتری ببخشیم. 
از سوی دیگر، محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در این باره اظهار کرد که فروشگاه‌های زنجیره‌ای در جهت کاهش هزینه مبادله به وجود آمدند و بسیاری از کارشناسان بر این اعتقاد هستند که می‌توان کالاها را حدود ۱۰ درصد ارزان‌تر عرضه کرد، بر همین اساس اگر این عملکرد از سوی فروشگاه‌های زنجیره‌ای کشور محتمل باشد، قطعا باید از این مجموعه حمایت کرد. وی با تاکید بر اینکه فروشگاه‌های زنجیره‌ای کشور را با هدف کاهش هزینه مبادله و عرضه ارزان محصولات مطرح کردیم، افزود: اگرچه خیلی‌ها در مسیر ایجاد فروشگاه‌های زنجیره‌ای کشور به ما بد و بیراه گفتند و ما بسیار زیاد سوال و جواب پس دادیم اما به واقع باید به این سمت 
حرکت کنیم. وی ادامه داد: اگرچه رشد و توسعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای در مقطعی متوقف شد، اما شکر خدا هم‌اکنون فروشگاه‌های زنجیره‌ای در کشور رو به افزایش هستند. نعمت‌زاده تصریح کرد: دیدگاه ما این است که با ایجاد فروشگاه زنجیره‌ای، هزینه‌ها کاهش پیدا می‌کند و محصولات بین ۸ تا ۱۰ درصد ارزان‌تر به دست مصرف‌کننده می‌رسد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.