صفحه اصلی / صادرات نفت عراق در ماه گذشته میلادی کاهش یافت

صادرات نفت عراق در ماه گذشته میلادی کاهش یافت

و از سه میلیون و ۲۵۹ هزار بشکه در ماه مارس به سه میلیون و ۲۵۲ هزار بشکه در ماه آوریل رسیده است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا, «عاصم جهاد» سخنگوی وزرات نفت عراق تاکید کرد که آمار های اولیه از شرکت بازاریابی نفت عراق (سومو) نشان می دهد، مجموع صادرات نفت خام عراق در ماه آوریل ۹۷ میلیون و ۸۱۳ هزار بشکه بود که میانگین روزانه آن بالغ بر ۳ میلیون و ۲۵۲ هزار بشکه است.
جهاد تصریح کرد: ۹۶ میلیون و ۹۰۰ هزار بشکه از مجموع نفت صادراتی عراق از میادین مرکزی و جنوبی کشور صادر شده است درحالی که مجموع صادرات نفت کرکوک در شمال تنها ۶۷۴ هزار بشکه بود.
سخنگوی وزارت نفت عراق در ادامه آورد: درآمد حاصل از فروش نفت عراق در ماه آوریل به چهار میلیارد و ۶۱۲ میلیون و ۸۱۵ هزار دلار رسیده است که با احتساب میانگین هر بشکه ۴۷ دلار و ۲۷ سنت بوده است.
مسئولان نفتی عراقی معتقدند که بغداد ۹۹ درصد به توافق آذرماه سال گذشته سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) مبنی بر کاهش تولید نفت پایبند بوده است.
براساس این توافق، عراق پذیرفت که روزانه ۲۱۰ هزار بشکه از تولید نفت خود را کاهش دهد.
اوپک در نشست رسمی دهم آذر سال گذشته در وین برای نخستین بار از سال ۲۰۰۸ با کاهش تولید موافقت کرد، اقدامی که برای کاهش مازاد عرضه نفت در بازار و افزایش سطح قیمت ها صورت گرفت.
براساس این توافق، اوپک یک میلیون و ٢۰۰ هزار بشکه در روز از سطح تولید خود کاست، توافقی که از ابتدای سال ۲۰۱۷ میلادی (دوازدهم دی ۹۵) آغاز شد و ۶ ماه ادامه دارد.
اوپک همچنین موفق شد بیستم آذرماه گذشته، تولیدکنندگان نفت غیراوپک را نیز با خود همراه سازد، به گونه ای که این کشورها نیز موافق کردند در مجموع ۶۰۰ هزار بشکه در روز از تولید نفت خود بکاهند.
ایران، نیجریه و لیبی از برنامه کاهش تولید اوپک مستثنا شده اند.

همچنین مطالعه کنید:

تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر/ رشد ۹ درصدی عملیات کانتینری

به گزارش کسب و کار نیوز ، براساس اعلام سازمان بنادر و دریانوردی؛ میزان تخلیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.