صفحه اصلی / عرضه بنزین مطابق با استاندارد ملی ایران در همه جایگاه های کشور تا سال ۱۴۰۰

عرضه بنزین مطابق با استاندارد ملی ایران در همه جایگاه های کشور تا سال ۱۴۰۰

 استاندارد است؛ یعنی این سازمان بر کار وزارت نفت و سازمان حفاظت محیط زیست در حوزه توزیع و عرضه بنزین و تعیین اولویت پخش نظارت می کند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا, بر اساس تصویب نامه ای که روز سه شنبه گذشته (۱۲ اردیبهشت) با امضای معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد، بزودی در همه جایگاه های کشور بنزین مطابق با استاندارد ملی ۴۹۰۴ عرضه خواهد شد.
در این تصویب نامه مسئولیت های سازمان ملی استاندارد ایران، وزارت نفت و سازمان حفاظت محیط زیست درباره عرضه بنزین استاندارد در جایگاه ها مشخص شده است.
در این مصوبه، مسئولیت عرضه و توزیع بنزین و تطابق آن با استاندارد ملی بر عهده وزارت نفت، تعیین اولویت های توزیع بر عهده سازمان حفاظت محیط زیست و مسوولیت حسن اجرای این تصویب نامه بر عهده سازمان ملی استاندارد قرار گرفته است.
بر اساس این مصوبه، بنزین دارای استاندارد ملی ۴۹۰۴ در چند مرحله بتدریج تا اول فروردین ۱۴۰۰ در همه جایگاه های کشور توزیع خواهد شد.
پیشتر «نیره پیروزبخت» رئیس سازمان ملی استاندارد ایران اعلام کرده بود این سازمان همواره با آگاهی و حساسیت بر تولید و عرضه کالاهای استاندارد نظارت داشته و دارد و برای تحقق این مصوبه نیز با همکاری وزارت نفت و سازمان حفاظت از محیط زیست تلاش خواهد کرد.
مطابق جدیدترین مصوبه هیات دولت، بنزین مطابق استاندارد ملی ایران به شماره ۴۹۰۴ در ۱۵ شهر شامل بندرعباس، رفسنجان، قم، ‌چابهار، یزد، کرمان، بوشهر، همدان، گرمسار، سمنان، دامغان،‌ شاهرود، سبزوار، نیشابور و ساری در همه جایگاه‌های درون شهری از تاریخ اول تیرماه امسال، در ۶۰ درصد جمعیت شهری تحت پوشش کشور و در همه جایگاه‌های درون شهری از تاریخ اول فروردین ماه ۱۳۹۷، در ۸۰ درصد جمعیت شهری تحت پوشش و در همه جایگاه‌های درون شهری از تاریخ اول فروردین ماه ۱۳۹۸ و در همه شهرها و همه جایگاه‌های کشور از تاریخ اول فروردین ماه ۱۴۰۰ توزیع و عرضه خواهد شد.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.