صفحه اصلی / حفاری یک میلیون و ۳۷۲ هزار متر چاه نفت و گاز در دولت یازدهم

حفاری یک میلیون و ۳۷۲ هزار متر چاه نفت و گاز در دولت یازدهم

 در دوران فعالیت دولت یازدهم خبر داد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا, «محمدرضا تاکایدی» تعداد چاه های حفاری، تعمیر و تکمیل شده در سال های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۵ را به ترتیب ۱۸۶، ۱۶۰، ۱۸۶ و ۱۹۳ حلقه چاه نفت و گاز اعلام کرد و گفت: از این تعداد چاه، ۳۶۲ حلقه چاه به صورت جهت دار و افق حفاری شده است.
تاکایدی افزود: شرکت ملی حفاری ایران در دولت یازدهم ۹ هزار و ۶۴۷ مورد خدمات فنی حفاری شامل حفاری با هوا، حفاری فروتعادلی، لوله گذاری چاه و آزمایش بهره دهی چاه ها انجام داده است که با احتساب خدمات فنی و تخصصی ارائه شده در چهار سال گذشته، ۳۴ هزار و ۸۰۵ مورد را شامل می شود.
وی همچنین از انجام پنج هزار و ۵۵۰ مورد خدمات ویژه حفاری چاه های نفت و گاز خبر داد و گفت: این خدمات نمودارگیری درون چاهی، چاه پیمایی و نمودارگیری سطحی را شامل می شود.
تاکایدی افزود: شرکت ملی حفاری ایران در چهار سال گذشته همچنین ۱۹ هزار و ۲۴۶ عملیات خدمات سیمان و انگیزش چاه شامل اسید کاری گسترده و ویژه، سیمان کاری و تزریق پذیری انجام داده است.
وی همچنین از حفاری، تکمیل و تحویل ۲۲ حلقه چاه گازی فازهای ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی، ۱۳ حلقه چاه نفتی میدان مشترک یاران جنوبی، ۴ حلقه چاه گازی فاز یک پارس جنوبی در دولت یازدهم خبر داد و گفت: در چهار سال گذشته با استفاده از ناوگان عملیاتی ملی حفاری همچنین ۱۵ حلقه چاه فاز ۱۲ پارس جنوبی تعمیر و تحویل شده است.
تاکایدی افزود: همچنین پروژه حفاری ۲۲ حلقه چاه گازی فاز ۱۴ پارس جنوبی در مرحله تکمیل نهایی است. پروژه حفاری ۱۳ حلقه چاه گازی میدان گازی کیش نیز در دست اجراست. در مجموع در سال های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۵ شرکت ملی حفاری موفق شده ۱۹۹ حلقه چاه را به صورت پروژه ای تکمیل کند.
شرکت ملی حفاری ایران با در اختیار داشتن بیش از ۷۵ دستگاه حفاری خشکی و دریایی بزرگترین ناوگان حفاری را در سطح خاورمیانه در اختیار دارد و در بیش از ۱۲ استان کشور و در سخت ترین شرایط حوزه های نفتی را به لحاظ عمق و نوع سازند عملیات حفاری راهبردی و اجرایی می کند. این شرکت با حفر بیش از چهار هزار حلقه انواع چاه های نفت و گاز از پشتوانه علمی و عملی بسیار بالایی برخوردار است.

همچنین مطالعه کنید:

بانک جهانی: فقر مطلق در ایران کاهش یافت

به گزارش کسب و کار نیوز ، جدیدترین آمار منتشرشده از سوی بانک جهانی نشان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.