صفحه اصلی / رونق گردشگری در تبریز سبب افزایش اشتغال در بخش خدمات صنفی می شود

رونق گردشگری در تبریز سبب افزایش اشتغال در بخش خدمات صنفی می شود

 از جمله خدمات صنفی ایجاد کرد.
به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران ، میرحبیب هاشمی در گفت و گو  افزود: سازمان ملل برای سال ۲۰۱۸ میلادی ، تبریز را به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام اعلام کرده است که در این زمینه اصناف بویژه صنوف خدماتی می توانند نقش آفرینی کنند.
وی ادامه داد: مزیت هایی همچون پاک بودن هوا، سالم بودن محیط زیست شهری، وجود هتل ها و اماکن اقامتی ، معماری زیبا و بسیاری موارد دیگر از جمله دلایلی است که تبریز را به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام در سال ۲۰۱۸ اعلام کرده است.
هاشمی با اشاره به صدور ۵۱ هزار مجوز پروانه صنفی در تبریز در سال ۹۵ گفت: تبریز یکی از زیبا ترین پایتخت های دنیاست و عواملی مانند بزرگترین بازار سر پوشیده جهان که در سطح ایران و قاره آسیا در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است، توانسته نمونه عالی تجارت، کسب و زندگی اسلامی را به نمایش بگذارد.
نماینده اتاق اصناف ایران در تبریز افزود: همچنین قرارگرفتن شهر تبریز بر سر چهارراه جادهٔ ابریشم و گذر روزانهٔ هزاران کاروان تجاری از راههای این شهر ، رونق خوبی به بازار آن داده است.
هاشمی با بیان اینکه اصناف در طول تاریخ نقش آفرین بوده اند، افزود: تبریز همیشه یک شهر مهم اقتصادی و گردشگری بوده و انتخاب آن در سال ۲۰۱۸ به عنوان  پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی فرصتی مناسب برای معرفی بیشتر توانمندی های گردشگری و اقتصادی این شهر است.
وی در ادامه با تشریح برخی مشکلات اصناف گفت: متاسفانه به دلیل رکود گذشته، اصناف با مشکلات عدیده‌ای بسیاری مواجه شده‌اند و عملا این مشکلات موجب شده تا اصناف نتوانند نقش خود را در اقتصاد به نحو احسن ایفا کنند.
رئیس اتاق اصناف تبریز با اشاره به مشکلات بیمه ای و بانکی کسب و کارهای کوچک خاطر نشان کرد: این شهر شاهد حضور گردشگران سلامتی است که از کشور همسایه باکو برای امور پزشکی به این شهر مراجعه می کنند.
هاشمی به توانایی این شهر در زمینه صادرات آجیل و خشکبار اشاره کرد و گفت: تبریز منبع غنی تولید آجیل و خشکبار کشور است و این تولیدات به کشورهای مختلف جهان از جمله اروپا صادر می شود.
وی افزود: همچنین فرش دستباف تبریز شهرت جهانی دارد و یکی از اقلام صادراتی مهم این شهر به حساب می آید.
انتخاب پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی، فرآیند مشخصی دارد که توسط سازمان‌ کشورهای اسلامی و وزاری گردشگری با نظر سازمان ملل متحد انجام می‌گیرد. این سازمان شهرهای قونیه، مدینه‌النبی، تبریز و باکو را به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال‌های ۲۰۱۶، ۲۰۱۷، ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ میلادی انتخاب کرده است.
به اعتقاد کارشناسان گردشگری، سفر هر گردشگر خارجی به ایران بطور میانگین ۱۵۸۰ دلار برای کشور ارزآوری دارد.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.