صفحه اصلی / ایجاد برند مشترک حلال بین ایران و تاتارستان

ایجاد برند مشترک حلال بین ایران و تاتارستان

علیرضا رشیدیان  در دیدار با رئیس جمهور تاتارستان اظهارکرد: هدف اصلی دولت ها در زمان حاضر ایجاد ظرفیت‌ها و زمینه‌های همکاری برای بخش خصوصی است.
وی افزود: این ظرفیت ها در مسائل بازرگانی و علمی و دانشگاهی و همچنین حوزه های خدماتی اهمیت دارد و برای گسترش این روابط، باید در موضوعات مختلف زمینه سازی صورت گیرد.
رشیدیان ادامه داد: ایجاد تسهیلات لازم برای حوزه تجاری و بازرگانی و فعالان اقتصادی دو طرف و تسهیل روادید و ظرفیت سازی به منظور حضور قانونمند برای دو کشور باید مورد توجه قرار گیرد.
وی عنوان کرد: با توجه به مسلمان بودن مردم دو کشور، ظرفیت برای ایجاد برند مشترک حلال وجود دارد. خراسان‌رضوی در حوزه تولیدات مواد غذایی سابقه خوبی دارد.
استاندار خراسان‌رضوی تصریح کرد: همچنین استفاده از ظرفیت‌های مرزی می‌تواند برای تولید مشترک و صادرات کالا بین دو طرف با سایر کشورها باشد. ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری برای سرمایه‌گذاران ایرانی و تاتار در دو کشور مهیاست و امیدواریم از این بستر در زمینه‌های مختلف استفاده شود.
رشیدیان خاطرنشان کرد: ظرفیت های پتروشیمی نیز می‌تواند موضوع همکاری بوده و مسایل راهی و پروازی نیز قابلیت همکاری دارد. یکی از مشکلات موجود عدم انطابق بخش های بانکی ما با بانک‌های روسیه است که امیدواریم این نشست این زمینه را فراهم کند.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.