صفحه اصلی / عضو شورای مرکزی خانه احزاب: احتمالا ۴ جریان سیاسی در انتخابات حضور خواهند شد

عضو شورای مرکزی خانه احزاب: احتمالا ۴ جریان سیاسی در انتخابات حضور خواهند شد

عضو شورای مرکزی خانه احزاب: احتمالا ۴ جریان سیاسی در انتخابات حضور خواهند شد
سید محمد میرباقری روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در صورت چنین اتفاقی، شاهد انتخاباتی پرشور و با درصد مشارکت بالا خواهیم بود ولی چون هنوز نتیجه تایید صلاحیت ها نیامده است نمی توان ارزیابی دقیقی از ماجرا داشت.
** اصولگرایان و نگاه انقلابی به مسایل پیرامون
عضو شورای مرکزی خانه احزاب ادامه داد: در جریان اصولگرایی بیشترین اقبال با رییسی و قالیباف است. اگر هر کدام از این دو نفر به نفع دیگری کنار روند می توان گفت اصولگرایان به یک وحدت استراتژیک دست پیدا کرده اند.
وی تصریح کرد: در نظرسنجی های کشوری تا امروز رای قالیباف نسبت به رییسی بیشتر است اما آرای رییسی با شیب تندی در حال افزایش است. 
** اصلاح طلبان؛ مورد حمایت طبقه متوسط
میرباقری خاطر نشان کرد: اصلاح طلبان و اعتدال گرایان هم اگر از بین روحانی و جهانگیری در نهایت یک نامزد بماند آنها نیز به این وحدت استراتژیک دست پیدا کرده اند. البته محمد هاشمی در این جناح در نظرسنجی ها وضعیت خوبی ندارد.
این فعال سیاسی اصولگرا گفت: پایگاه اجتماعی این طیف در بین طبقه متوسط است. اگر جریان اصلاح طلب به طور تمام قد پشت سر روحانی بایستد و تمامی نیروهای خود را پشت وی بسیج کند رای طبقه متوسط به روحانی تعلق می گیرد.
** فرد محوری حاکم بر جریان احمدی نژاد 
میرباقری اظهار داشت: جریان یا ضلع سوم مربوط به جریان احمدی نژاد است. اگر خود وی تایید صلاحیت شود می تواند موج انتخاباتی ایجاد کند. ولی اگر بقایی یا زریبافان تایید صلاحیت شود ، احمدی نژاد قادر به موج آفرینی به سود این دو نفر نخواهد بود. 
وی تصریح کرد: این جریان بر خلاف ۳ جریان دیگر، فرد محور است تا جریان محور و بیشتر مسائل، حول و حوش شخص احمدی نژاد می گردد. این طیف در بین طبقات محروم، طرفداران قابل توجهی دارد ولی اگر صلاحیت احمدی نژاد احراز نشود عملا نمی توان شانس بالایی برای پیروزی نماینده ای از این طیف قائل شد.
** طیف مستقل، فاقد پایگاه اجتماعی ثابت
قائم مقام مجمع اندیشه و وحدت اسلامی ادامه داد: ضلع چهارم هم جریان مستقل است که بیشترین شانس را در بین آنها محمد غرضی دارد. 
میرباقری خاطر نشان کرد: این طیف برخلاف ۳ گروه دیگر پایگاه اجتماعی خاصی در میان رای دهندگان ندارد. اگر این طیف بتواند پیوندی با نخبگان جامعه برقرار کند در این صورت، نخبگان قادر به سوق دادن رای به سمت آن هستند. 
وی در پایان گفت: این طور که شنیده ایم شورای نگهبان قصد تایید نفراتی از هر ۴ طیف را دارد ولی اگر شورای نگهبان طور دیگری عمل کند این تحلیل ها نیز تغییر خواهد کرد.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.