صفحه اصلی / هیچ ردی از اصلاح قانون کار در برنامه ششم نیست

هیچ ردی از اصلاح قانون کار در برنامه ششم نیست

 وی در عین حال تاکید کرد که تعلل در بازپسگیری لایحه اصلاح قانون کار به تغییر معاونت روابط کار، وزارت کار بازمی‌گردد.
به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از ایلنا، «حسن صادقی» رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری در گفت و گو، اظهار داشت: اینکه در برنامه ششم توسعه اثری از لایحه اصلاح قانون کار دیده نمی شود را باید به فال نیک گرفت؛ که این امر نشان دهنده آن است که دولت با کارگران بر سر ماهیت مخرب و ضد کارگری لایحه اصلاح قانون کار اتفاق نظر دارد.
وی با بیان اینکه دولت گذشته بدون در نظر گرفتن روح سه جانبه گرایی حاکم در مناسبات کنونی بازار کار، این لایحه را به مجلس فرستاده بود، گفت: دولت های نهم و دهم هیچ ارزشی برای حقوق کار قائل نبودند و کارگران را یک نیروی منفعل بی حقوق فرض می‌کردند که باید از هر طریقی که شده زمینه بهره کشی از آنان را فراهم ساخت.
وی افزود: البته وزارت کار تا حدودی در خصوص بازپسگیری لایحه اصلاح قانون کار تعلل داشت که این تعلل به عقیده من به تغییر معاونت روابط کار وزارت کار بازمی گردد.
رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری افزود: با این حال امیدواریم که با نامه نگاری های انجام از سوی وزیر کار این لایحه هر چه سریعتر به دولت بازگردد چرا که همانطور که در گذشته  متذکر شده بودیم در مجلس نمی توان بر سر این لایحه گفت و گو کرد.
وی در ادامه با اشاره به تلاش دولت برای حفظ همزمان فرصت‌های شغلی موجود و اشتغالزایی پایدار، گفت: در سالی که گذشت دولت موفق شده است تا حدود ۷۰۰ هزار شغل جدید ایجاد کند و این در حالی است که در همین بازه زمانی نرخ مشارکت جمعیت فعال کشور افزایش یافته است.
صادقی ادامه داد: نرخ مشارکت اقتصادی در جمعیت ۱۰ ساله و بیش‌تر در کل کشور ۳۸.۹ درصد بوده است. این شاخص در بین مردان ۶۳.۷ درصد و در بین زنان ۱۴.۳ درصد محاسبه شده است. همچنین نتایج به دست آمده نشان می دهد درصد جمعیت فعال ۱۰ ساله و بیش‌تر در نقاط روستایی بیش‌تر از نقاط شهری است، به طوری که نرخ مشارکت اقتصادی در نقاط روستایی ۴۰.۱ درصد و نقاط شهری ۳۸.۶ درصد بوده است.
رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری با بیان اینکه ورود زنان به باز کار در بازه زمانی سال های ۹۲ تا ۹۵ افزایش یافته است، تصریح کرد: تلاش دولت بر این بوده است که مشارکت زنان در بازار کار کشور، به شکل معنا داری افزایش یابد هر چند عمده مشاغل ایجاد شده برای زنان مربوط به کارگاه های کوچک است  اما در هر حال این نشان دهنده توجه دولت به افزایش مشارکت زنان است.
صادقی در ادامه با بیان اینکه بررسی میزان اشتغال در بخش های عمده فعالیت نشان می‌دهد بیش ترین درصد شاغلان در بخش خدمات، حضور دارند، گفت: مطابق آمارهای مرکز آمار ایران ، در سال ۹۵ سهم شاغلان ۱۰ ساله و بیشتر در بخش خدمات ۵۰.۶ درصد، در بخش صنعت ۳۲.۱ درصد و در بخش کشاورزی ۱۷.۳ درصد داست که در مجموع شاهد افزایش جمعیت فعال در بخش خدمات هستیم هر چند بخش صنعت با افزایش سرمایه گذاری ها رشد چشمگیری داشته است.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.