صفحه اصلی / گاروین آرمسترانگ: تلاش برای تغییر اثرات جبران ناپذیر کمبود آهن، به هزاران نفر کمک کرده است

گاروین آرمسترانگ: تلاش برای تغییر اثرات جبران ناپذیر کمبود آهن، به هزاران نفر کمک کرده است

 شرکت لاکی آیرون فیش (Lucky Iron Fish) را تأسیس کرد. شرکت بی‌کرپ (B-Corp) نوعی ماهی به جنس چدن تولید کرد که می‌توانست با قرارگیری در آب جوش، آهن مورد نیاز یک وعده غذایی را تامین کند. استفاده از ماهی می‌تواند ۹۰ درصد از جذب آهن روزانه خانواده‌ها، برای بالای ۵ سال را در برگیرد.
به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از نوپانا، این نمونه ابتدا در سال ۲۰۱۲ در کامبوج، کشوری با نرخ بالای کمبود آهن، مورد آزمایش قرار گرفت، اما این شرکت در سال ۲۰۱۴ به‌طور رسمی فروش حدود ۱۰۰ ماهی در ماه را آغاز کرد. اکنون ۱۰۰ ماهی را در یک ساعت می‌فروشد. از آغاز این کار، ۷۰ هزار ماهی فروخته شده است و در ادامه نیز ۷۰ هزار ماهی به افراد نیازمند هدیه داده می‌شود.
اخیراً این شرکت به سبب مأموریتش در جهت اثرگذاری بر خانواده‌ها، به‌عنوان ده درصد بالای شرکت (B-Corp companies) و در گروه بهترین برای جهان (Best for the World) قرار گرفته است.
بخش‌هایی از گفت‌و‌گوی وب‌سایت entrepreneur با گاروین آرمسترانگ در خصوص موفقیت در کارش را باهم مرور می‌کنیم:
شما روز خودتان را چگونه آغاز می‌کنید؟
موبایلم را روشن می‌کنم و ایمیل‌هایم را چک می‌کنم تا مطمئن شوم که موضوع یا کار ضروری وجود ندارد. شرکت ما در مناطق زمانی متفاوت یک شرکت جهانی و عملیاتی است که وقتی شما خواب هستید ممکن است اتفاقات بسیاری رخ دهد.
در پایان یک روز چه کارهایی انجام می‌دهید؟
من قبلاً ایمیل‌هایم را چک می‌کردم اما در حال حاضر به سبب اینکه بر خواب من تأثیر می‌گذارد دیگر این کار را نمی‌کنم. کتاب خوبی هم برای مطالعه پیدا کرده‌ام تا حواس خودم را از جنبه‌های کاری دور سازم.
چه کارهایی برای اینکه تمرکز خود را حفظ کنید انجام می‌دهید؟
شما باید ابتدا اولویت‌بندی کنید. شما در طول روز، انرژی و دقایق به ظاهر زیاد، اما محدود در اختیار دارید.
دوست داشتید وقتی بزرگ می‌شوید چه کاره شوید؟
دوست داشتم یک کارآفرین شوم. عموی من وقتی‌که ابتدایی بودم شرکت خود را راه‌اندازی کرد و من همیشه او و شرکتش را به خاطر فروش تجهیزات حمام و لوله‌کشی تحسین می‌کردم و گاهی هم همراه او به اداره سر می‌زدیم.
از بدترین رئیسی که تاکنون داشته‌اید چه چیزی یاد گرفته‌اید؟
اگر می‌خواهید که با افرادی که با شما همکاری می‌کنند محترمانه برخورد کنید، باید این را همیشه به خاطر داشته باشید که آنها با شما و نه برای شما کار می‌کنند. به کارشان افتخار و از آنها تعریف کنید، به خاطر اینکه آنها زمان و تلاش بسیاری برای کار اختصاص می‌دهند.
وقتی‌که درباره وضعیت فعلی کار و موفقیت‌هایتان فکر می‌کنید، چه کسی را دارای بیشترین تأثیر بر خود می بینید؟
پل پالمن (Paul Polman) مدیرعامل شرکت چندملیتی (Unilever). او سهام‌داران را باید متقاعد می‌کرد که بر موفقیت بلندمدت در مقایسه با کوتاه‌مدت تمرکز بیشتری داشته باشند. به اعتقاد او شرکت‌ها باید ارزش‌ها را در سراسر زنجیره عرضه جاسازی کنند که به نظر من، نگرش وی رویدادی است که در آینده شاهد آن خواهیم بود.
کدام یک از سفرهایتان شما را تغییر داده است؟
برای اولین بار امریکای شمالی را به مقصد بوتسوانا برای شرکت در یک سمینار ترک کردم. من قبلاً می‌خواستم که بانک‌دار شوم، اما آن سفر اولین تجربه من در مواجهه با فقر بود که من را متوجه مسیر خودخواهانه خود کرد و در نتیجه موجب پایان دادن به فرایند ده ساله ماندن در دانشگاه و در نتیجه کار در شرکت خودم شد.
چه چیزی برای شما الهام‌بخش بوده است؟
ایجاد بهبود و توانمندسازی مردم. من اعتقاد زیادی به قدرت عدد یک دارم. یک شخص، یک قسمت فرقی نمی‌کند، «یک» می‌تواند اثرات پیوسته‌ای در ایجاد تفاوت داشته باشد.
اولین ایده شغلی شما چه بود و با آن چه کردید؟
ایده بستن قفل از راه دور بود که عملکردی شبیه دزدگیر ماشین داشت. تعدادی از وکلا برای ثبت اختراع آن به من توضیحاتی دادند اما پول کافی برای آن نداشتم و والدینم هم فکر می‌کردند که این یک ایده احمقانه است.
اولین شغلی که چیزهای مهم و مفیدی را به شما یاد داده، و هنوز هم از آموزه‌های آن استفاده می‌کنید چه بود؟
اولین شغل من جمع کردن زباله از کف یک فروشگاه بود. در هنگام کار، بچه‌ها به من توهین می‌کردند اما من یاد گرفتم که کار را ادامه دهم اگرچه محیطی بود که در آن احساس بدبختی می‌کردم؛ اما من به تجربه آن برای رسیدن به یک کار بهتر نیاز داشتم. من در آن محیط کار کردم و همان کار توانست من را مقاوم کند.
بهترین توصیه‌ای که به شما شده است چیست؟
از شکست‌هایت درس بگیر. اگر از شکست‌هایتان درس نگیرید هیچ اتفاقی نخواهد افتاد. شکست ارزش ایجاد می‌کند. تمام این توصیه‌ها از ریچارد برنسون بود.
بدترین توصیه‌ای که تاکنون شنیده‌اید چه بوده است؟
در یک قالب زندگی کن و آن را ادامه بده. این توصیه‌ یکی از افراد ارشد بانکی بود که پیش از این در آنجا کار می‌کردم. او می‌گفت اگر به قالب زندگی بانک‌داران سنتی توجه نداشته باشی تو بانک‌داری همچون دیگران نمی‌شوی و تو فقط باید در این مسیر به راهت ادامه دهی.
یک نکته کلیدی که نسبت به آن بسیار اطمینان دارید چیست؟
فهرست کردن. برای خود اولویت ایجاد کنید که چه چیزهایی را باید در زمان حال انجام دهید و در چه موضوعاتی باید افق کوتاه‌مدت داشته باشید و چه مواردی را به‌ کلی کنار بگذارید. من شرکت را تا زمانی که کار مربوط به آن روز را انجام ندهم، ترک نمی‌کنم.
تعادل میان کار و زندگی برای شما به چه معنا است؟
یک واقعیتی وجود دارد که باید تصور کنیم یک روز بیشتر وجود ندارد. این مسئله مهمی است تا ساعاتی را هم به خود اختصاص دهید. به خاطر اینکه فرسوده شدن امری بسیار نزدیک است. من همیشه سعی می‌کنم که بهترین زمان را برای دوستانم ایجاد کنم حتی اگر از آنها دور باشم اگرچه ممکن است که سخت باشد.
چگونه از فرسودگی شغلی جلوگیری می‌کنید؟
من آدم به‌ شدت پیگیری هستم و دوستان بسیاری دارم. وقتی آنها به پیاده روی می‌روند من نیز همراه آنها پیاده‌روی می‌کنم. برای کاهش استرس هم دوست دارم که در خانه آشپزی کنم.
وقتی شما با یک بحران مواجه می‌شوید چه شیوه نوآورانه‌ای را به کار می‌گیرید؟
با مردم صحبت می‌کنم. من فکر می‌کنم اگر شما در یک مسئله‌ای گیر می‌کنید باید دیوارها را کنار بزنید و به دل آن مسائل، نفوذ کنید. صحبت کردن با یک شخص نه‌تنها به دیدگاه شما کمک می‌کند بلکه مسیری را که پیش از این ندیده‌اید به شما نشان می‌دهد.
در حال حاضر در حال یادگیری چه موضوعی هستید؟
در حال یادگیری ایجاد تعادل میان موضوعات بلندمدت با نیازهای کوتاه‌مدت هستم. باید زمانی را برای برنامه‌ریزی روی دستیابی به اهداف بلندمدت و چگونگی کشف آنها اختصاص دهم.
 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.