صفحه اصلی / روابط نخبگان ایرانی و روسی برای توسعه همکاری ها مهم است

روابط نخبگان ایرانی و روسی برای توسعه همکاری ها مهم است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، سنایی روز چهارشنبه در اولین نشست از سلسله اجلاس گفت وگوهای کارشناسان ایرانی و روسی در مسکو، با اشاره به روابط دو کشور و تاکید بر این نکته که این همکاری ها در برگیرنده تمامی عوامل و فاکتورهای لازم برای توسعه همه جانبه است، بر اهمیت نقش تعامل نخبگان و کارشناسان برای ارتقای مناسبات تاکید کرد. 
سفیر ایران در باره نشست های کارشناسی تصریح کرد: این قبیل برنامه ها و گفت وگوها بسیار اهمیت دارد، زیرا با توجه به تغییرات سریع در شرایط منطقه ای و جهانی، ایران و روسیه بر اساس آن در موضوع های مختلف منطقه ای و جهانی با هم رایزنی دارند.
وی گفت: باید به روابط ایران و روسیه از دیدگاهی نگاه کرد که مناسبات از جنبه رسمی سطح بسیار بالایی دارد و هر هفته هیات‌های فراوانی در سطوح رسمی به دو کشور سفر می کنند، اما کنار این روابط، نیاز به توسعه روابط غیررسمی در قالب گفت وگوهای بین نخبگان، دانشگاهیان و موسسات غیردولتی دو کشور وجود دارد که شناخت متقابل مردم دو کشور را نیز از هم افزایش خواهد داد.
سنایی ادامه داد: این مذاکرات، می توانند اطلاعات جامعی را در خصوص دیدگاه ایران و روسیه در موضوعات مهم روز در حوزه روندهای منطقه ای و بین المللی در اختیار نخبگان دو کشور قرار دهد و عامل تبادل داده ها و نقاط نظر نخبگان دو کشور شود.
به گزارش ایرنا، گفت وگوهای کارشناسان ایرانی و روسی به دعوت باشگاه بین المللی والدای و با همکاری سفارت جمهوری اسلامی در مسکو آغاز شد. 
در اولین نشست کارشناسان ایرانی و روسی، فئودر لوکیانوف رییس شورای سیاست خارجی و دفاعی روسیه، سیدمحمدکاظم سجاد پور رییس مرکز آموزش و تحقیقات راهبردی وزارت امور خارجه و شماری از اساتید دانشگاههای دو کشور حضور داشتند.
باشگاه سیاسی بین المللی والدای سال ۲۰۰۴ به منظور ایجاد میدانی برای مباحثه همانند داووس سوییس و در رقابت با این کنفرانس بین المللی غربی تاسیس شده است.
این باشگاه سیاسی با حذب همکاری از ۶۲ کشور جهان نشست های خود را سالانه و منظم برگزار می کند و به عنوان گردهمایی بین المللی ارائه کننده دیدگاههای مستقل سیاسی یا همگرا با روسیه است.ایران در نسست های این باشگاه مشارکت فعال دارد.

همچنین مطالعه کنید:

درآمد ۸۰۶ هزار میلیارد تومانی دولت از مالیات در ۱۴۰۲

به گزارش کسب و کار نیوز، در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۸۰۵ هزار و ۹۲۲ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.