صفحه اصلی / ارزش معاملات فرابورس ایران به بیش از یک‌هزار میلیارد ریال رسید

ارزش معاملات فرابورس ایران به بیش از یک‌هزار میلیارد ریال رسید

معاملات فرابورس ایران روز جاری در حالی پایان یافت که آیفکس پس از افت و خیزهای پی در پی در نهایت به رشد کمتر از نیم واحدی رضایت داد تا شاخص کل در همان ارتفاع روز گذشته قرار گیرد. به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی فرابورس ایران، در معاملات امروز یکشنبه ۲۰ فروردین ماه بیش از ۲۹۴ میلیون ورقه بهادار به ارزش افزون بر یک‌هزار و ۸۴ میلیارد ریال مورد مبادله قرار گرفت که در این میان سهم بازار اول و دوم در مجموع دادوستد نزدیک به ۱۶۰ میلیون سهم به ارزش ۴۷۹ میلیارد ریال بود.
در مجموع این دو بازار نماد معاملاتی «حریل» و «شاوان» به ترتیب بیشترین حجم و ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند. در همین حال نمادهای «غشهداب»، «مفاخر» و «بالاس» در حالی بالاترین رشد قیمت را تجربه کردند که نمادهای «وگستر»، «زنگان» و «دسانکو» بیشترین افت قیمتی را شاهد بودند. 
از طرفی در مجموع تابلوهای معاملاتی بازار پایه ۱۲۸ میلیون سهم به ارزش حدود ۱۲۹ میلیارد ریال معامله شد و نماد نورد و لوله اهواز با معامله ۴۷ میلیون سهم به ارزش ۲۲ میلیارد ریال در صدر این بازار ایستاد و بالاترین حجم و ارزش معاملاتی را تجربه کرد.
نگاهی به معاملات اوراق با درآمد ثایت نشان می‌دهد در این بازار حجم و ارزش معاملات در جریان بازار به ۳۸۶ هزار ورقه به ارزش ۳۶۸ میلیارد ریال رسید. در این بازار اسناد خزانه اسلامی مرحله ۱۱ نیز روز جاری بیشترین حجم و ارزش معامله اوراق را در اختیار گرفت.
تابلوی معاملات اوراق تسهیلات مسکن نیز امروز میزبان معامله ۳۹ هزار ورقه به ارزش ۲۸ میلیارد ریال بود. تسه‌ها نیز در دامنه قیمتی ۶۵۶ هزار تا ۷۲۲ هزار ریال مورد مبادله قرار گرفتند. اوراق تسهیلات مسکن خرداد ۹۵ بالاترین قیمت و آبان ماه ۹۳ کمترین قیمت تسه را در این تابلوی معاملاتی در اختیار گرفتند. 
در نهایت شاخص کل فرابورس ایران نیز با ۰.۳ واحد افزایش در ارتفاع ۸۹۰ واحدی ایستاد. نمادهای «دماوند»، «مارون» و «خراسان» در حالی بیشترین تاثیر منفی را بر آیفکس تا سطح ۱.۲ واحد گذاشتند که نمادهای «شاوان» و «هرمز» با رشد قیمتی خود، بالاترین تاثیر مثبت را بر این نماگر داشتند و مانع از افت آن شدند. 
 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.