صفحه اصلی / اقلیم گاز مشهد در رده ۲ قرار گرفت

اقلیم گاز مشهد در رده ۲ قرار گرفت

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی با تاکید مجدد بر این مطلب که شرکت گاز هیچ دخل و تصرفی در تعیین اقلیم های کشور ندارد گفت: نامه رسمی سازمان هواشناسی مبنی بر تغیر اقلیم مشهد از ۳ به ۲ ظهر روز گذشته تحویل شرکت ملی گاز ایران شد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان خراسان رضوی، سید حمید فانی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات این شرکت برگزار شد ضمن بیان این مطلب که شرکت گاز نمی تواند راسا اقلیم ها را تعیین کند و متولی مستقیم این موضوع سازمان هواشناسی کشور است اظهار کرد: تغییر اقلیم گاز مشهد و سایر شهرهای استان نیز براساس نامه ای که در ۲۰ مرداد سال ۹۵ از سازمان هواشناسی کشور توسط ابراهیم فتاحی، معاون پژوهشکده این سازمان به دست ما رسید، اعمال شد. 
وی افزود: سازمان های نظارتی رویه تغییر اقلیم ها را به صورت لحظه ای کنترل می کنند و وظیفه ما نیز اجرای دقیق موارد قانونی است که به شرکت گاز اعلام می شود. به عنوان نمونه در همین تغییرات  اقلیم جدید شهر قوچان از ۲ به یک تغییر یافت.
مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی تصریح کرد: اقلیم مشهد بر اساس گزارشات هواشناسی در رده ۳ قرار گرفت. متعاقب دریافت این اقلیم پیگیری های زیادی از سوی شرکت گاز استان صورت گرفت و درخواست بازنگری در خصوص اقلیم ها شد که پس از پی گیری های مجدانه نتیجه کنونی به دست آمد. 
وی افزود: طی چند ماه اخیر بیش از سه مرتبه مکاتبه با شرکت ملی گاز انجام دادیم و جلسات حضوری متعددی نیز برگزار شد و همه اعتقاد داشتیم که اقلیم مشهد باید ۲ باشد. 
فانی با انتقاد از بعضی رسانه ها که اقلیم مشهد و اهواز را همانند هم دانسه اند خاطرنشان کرد: اصلا اقلیم مشهد همانند اهواز محاسبه نمی شود. محاسبه همه این اقلیم ها بر مبنای گزارش سازمان هواشناسی است. ما قول دادیم به محض اینکه سازمان هواشناسی سند رسمی برای تغییر اقلیم به ما ارائه کند، بلافاصله آن را اعمال می کنیم. بلاخره این سند رسمی دیروز در تاریخ ۲۰ فروردین ۹۶ در دفاتر ما ثبت شد و اقلیم مشهد به عنوان اقلیم ۲ تغییر یافت.
مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی بیان کرد: هم اکنون اقلیم مشهد اصلاح شده و در اولین قبض گاز تعدیل آن محاسبه می شود.
وی اضافه کرد: به طور میانگین تغییر اقلیم مشهد از ۳ به ۲ در صورت حساب هر مشترک ۱۱ درصد تاثیر خواهد گذاشت.
مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی اظهار کرد: باید توجه داشت زمستان ۹۵ زمستان بسیار سردی بود و مدتی بسیار طولانی داشت.
وی اضافه کرد: تعرفه گاز در سال ۹۶ و همچنین ۹۵ همان پایه ۹۴ بوده و تغییری نخواهد داشت.
فانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات مطلوب شرکت گاز خراسان رضوی در حوزه محرومیت زدایی اظهار کرد: در زمستان سال گذشته نگه داشتن تامین پایدار گاز کاری بس دشوار بود که این مهم با تلاش و کوشش شبانه روزی همکاران بنده در شرکت گاز استان محقق شد.
وی افزود: در سال گذشته به ازای هر دو روز یک روستا گازرسانی شد و امسال نیز امیدواریم بتوانیم هر روز عملیات گازرسانی به یک روستای استان را آغاز کنیم. 
فانی با اشاره به تعداد ۲۵۳۲ روستای بالای ۲۰ خانوار واجد شرایط در استان گفت: هم اکنون از این تعداد ۱۴۴۰ روستا گازدار است و عملیات گازرسانی به ۵۴۹ روستا نیز با شتاب مطلوبی در حال اجرا می باشد.
مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی افزود: عملیات اجرایی گازرسانی به ۵۰۳ روستا در سال جدید آغاز می شود. 
فانی ادامه داد: میانگین ضریب نفوذ گاز روستایی در کشور ۶۷ درصد است و این در حالی است که این رقم در استان ۷۸ درصد می باشد. ان شاا… شهر همت آباد در آینده ای نزدیک گازدار می شود و آخرین شهر استان نیز بار خواهد بود که به شبکه سراسری گاز کشور متصل خواهد شد .
 

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.