صفحه اصلی / آیفکس با ۹ پله‌ صعود به مرز ۸۹۹ واحدی رسید

آیفکس با ۹ پله‌ صعود به مرز ۸۹۹ واحدی رسید

 شاخص کل فرابورس ایران در جریان معاملات امروز تا ارتفاع ۹۰۲ واحدی صعود کرد و در نتیجه افت‌وخیزهایی در نهایت در سطح ۸۹۹ واحدی ایستاد تا مبادلات امروز را با رشد ۹ پله‌ای معادل ۱.۰۲ درصد به پایان برساند. در حالی که نمادهای «دماوند» و «مارون» در این صعود آیفکس نقش داشته و حدود ۱.۳ درصد اثر مثبت بر آن گذاشتند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی فرابورس ایران، حجم و ارزش دادوستدهای روز میانی این هفته معاملاتی نسبت به روزهای گذشته بیش از ۵۰ درصد افزایش را تجربه کرد؛ به گونه‌ای که شاهد نقل‌وانتقال بیش از ۴۹۷ میلیون ورقه به ارزش بالغ بر ۳ هزار و ۲۴۲ میلیارد ریال در مجموع بازارهای شش‌گانه فرابورس ایران بودیم.
امروز دوشنبه ۲۱ فروردین‌ماه نمادهای «غشهداب» و «شتوکا» به ترتیب بالاترین میزان حجم و ارزش معاملاتی را در میان بازارهای اول و دوم نیز به خود اختصاص دادند و در مجموع این دو بازار بیش از ۱۷۱ میلیون سهم به ارزش افزون بر ۵۴۶ میلیارد ریال دست به دست شد. 
در میان نمادهای فرابورسی، نمادهای «مفاخر»، «غگلپا» و «بالاس» با بیشترین میزان افزایش قیمت تا سقف ۵ درصدی مواجه شده و در سمت دیگر نمادهای «سدبیر» و «کیمیا» به ترتیب با ۴.۸ و ۳.۶ واحد افت قیمت روبه‌رو شدند. 
در همین حال نماد «اعتماد» متعلق به گروه سرمایه‌گذاری اعتماد با مبادله نزدیک به ۹۵۲ هزار سهم به ارزش بیش از ۱۵ میلیارد ریال در صدرETFها به لحاظ بیشترین میزان حجم و ارزش ایستاد در حالی که در مجموع در تابلو ETF یک میلیون و ۷۲۰ هزار سهم به ارزش حدود ۲۱ میلیارد ریال نقل‌وانتقال یافت.
رصد معاملات تابلو اوراق با درآمد ثابت نیز حاکی از معامله بیش از دو میلیون سهم به ارزش افزون بر ۲ هزار و ۱۹۷ میلیارد ریال است.
در میانه این هفته مبادلاتی، اوراق تسهیلات مسکن در بازه قیمتی ۶۳۷ تا ۷۲۳ هزار ریال خریدوفروش شدند و تسه اسفندماه۹۵ با بیشترین استقبال از سوی متقاضیان روبه‌رو شد.
در ۳ تابلو بازار پایه نیز نزدیک به ۳۲۲ میلیون ورقه به ارزش بیش از ۴۵۰ میلیارد دست به دست شد.
 

همچنین مطالعه کنید:

بانک جهانی: فقر مطلق در ایران کاهش یافت

به گزارش کسب و کار نیوز ، جدیدترین آمار منتشرشده از سوی بانک جهانی نشان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.