صفحه اصلی / سخنگوی وزارت کشور: تا ظهر امروز ۷۲نفر نامزد انتخابات ریاست جمهوری شدند

سخنگوی وزارت کشور: تا ظهر امروز ۷۲نفر نامزد انتخابات ریاست جمهوری شدند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا مستقر در ستاد انتخابات کشور، 'سیدسلمان سامانی ' دقایقی پیش با حضور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تعدادی ازاینها مراحل نهایی ثبت نام را انجام داده و تعدادی هم در حال انجام است.
وی همچنین تاکید کرد: هیچ یک از رسانه ها حق ندارند علیه نامزدها مطلبی بنویسند؛ این مستلزم رعایت اخلاق در فعالیت های رسانه ای و اطلاع رسانی ها است.
سامانی گفت: در قانون انتخابات ریاست جمهوری در ماده ۷۴ و سایر مواد نامزدها و طرفداران آنها صرفا باید برنامه های خود را اعلام کنند و ارائه گزارش های خلاف واقع ممنوع شده است وی ادامه داد: تقارن شروع ثبت نام انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری با ولادت مولای متقیان را به فال نیک می گیریم. امیدوارم تقوا و اخلاق حسنه که ویژگی ممتاز امام علی(ع) است در این انتخابات هم به عنوان یکی از ویژگی های ممتاز دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در تاریخ ثبت شود.
سامانی با اشاره به ماده ۷۴ قانون انتخابات گفت: طبق این ماده صراحتا نوشته شده تمامی رسانه های دیداری، شنیداری، مکتوب و الکترونیک و سایر شبکه های مجازی حق ندارند آگهی و مطالبی علیه نامزدهای انتخاباتی درج کنند. خواهش می کنم از تمامی این رسانه ها و مخاطبان این حکم قانونی این مطلب را مورد توجه داشته باشند.
وی ادامه داد: مطابق این قانون هیچ یک از رسانه ها حق ندارند علیه نامزدها مطلبی بنویسند این نشان دهنده آن است که قانون انتخابات ما قانونی مبتنی بر ایجاب، اعلام توانمندی ها و برنامه هاست و این مستلزم رعایت اخلاق در فعالیت های رسانه ای و اطلاع رسانی است.
سخنگوی وزارت کشور با بیان این که در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری ۶۸۶ نفر نامنویسی کردند گفت: پیش بینی ما این است در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری مشارکت بیشتری در نام نویسی داوطلبان شاهد باشیم.
سامانی همچنین با بیان این که نقد سازنده و اظهار نظر نسبت به واقعیت ها ایراد قانونی ندارد افزود: بر اساس قانون، سیاهنمایی ، توهین و افترا 
تخلف بوده و انتظار ما این است که قانون را رعایت کنند.
وی ادامه داد: باید رفتار نامزدها به گونه ای باشد که علاوه بر شور و نشاط و اظهار نظر گروه های مختلف، آنچه در قانون آمده است رعایت شود؛ چرا که یکی از شرایط نامزدها التزام به قانون است.
سامانی همچنین گفت: دوره فعالیت انتخاباتی نامزدهای انتخاباتی مشخص شده و هر گونه فعالیت خارج از این دوره تخلف است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.