صفحه اصلی / اسلایدر / رئیس‌کل بانک مرکزی: تالار مبادلات ارز توافقی افتتاح می شود
رئیس‌کل بانک مرکزی: تالار مبادلات ارز توافقی افتتاح می شود

رئیس‌کل بانک مرکزی: تالار مبادلات ارز توافقی افتتاح می شود

کسب و کار نیوز- رئیس‌کل بانک مرکزی گفت این بانک با هدف افزایش شفافیت، کارآمدی و پایداری بازار ارز کشور، نیمه اول شهریورماه "تالار مبادلات ارز توافقی" را در مرکز مبادله ارز و طلای ایران راه‎اندازی و از "سامانه بومی این مبادلات" رونمایی می‌کند.

به گزارش کسب و کار نیوز ، محمدرضا فرزین رئیس‌کل بانک مرکزی تصریح کرد: با راه‌اندازی تالار مبادلات ارز توافقی، امکان معاملات بین واردکنندگان و صادرکنندگان مشمول ارز اشخاص در یک “بسته معاملاتی یکپارچه” جهت معامله ارز و پروانه صادراتی به صورت توام با ضمانت بانک های عامل ایجاد می‌شود.

رئیس‌کل بانک مرکزی در ادامه با اشاره به ویژگی های تالار مبادلات ارز توافقی تاکید کرد: در این بازار، ” کشف قیمت بصورت حراج و نقد ” صورت می‎گیرد و انتظار می‌‎رود با انتقال تدریجی و برنامه ریزی شده معاملات ارزی کشور به تالار مبادله ارز توافقی مرکز مبادله ارز و طلای ایران، استفاده از سایر ابزارهای معاملاتی بازار ارز نیز توسعه یابد.

گفتنی است بر اساس سیاست بانک مرکزی، تدوین راهبردها، تنظیم‎گری و نظارت بر عهده بانک مرکزی بوده و مرکز مبادله ارز و طلای ایران به عنوان بازوی اجرایی، عملیات بازار ارز و اجرای معاملات را تحت نظارت بانک مرکزی انجام می‎دهد.

همچنین مطالعه کنید:

واگذاری ۱۵۸ همت دارایی مازاد ۱۲ بانک دولتی در ۱۰ سال گذشته

به گزارش کسب و کار نیوز ، وزارت امور اقصادی و دارایی با انتشار گزارشی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.