سه شنبه , ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / جبران ناترازی گاز در زمستان با افزایش ذخیره سازی‌ها
جبران ناترازی گاز در زمستان با افزایش ذخیره سازی‌ها

مدیرعامل مپنا مطرح کرد:

جبران ناترازی گاز در زمستان با افزایش ذخیره سازی‌ها

مدیرعامل مپنا گفت: با اجرای طرح افزایش ذخیره سازی گاز در مخزن شوریجه با استفاده از توان بخش داخلی، در تلاشیم تا ناترازی گاز در زمستان را جبران کنیم.


به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا در مراسم تنفیذ قرارداد طرح ذخیره‌سازی گاز میدان خانگیران و مخزن شوریجه با اشاره به اینکه در بخش مصرف انرژی به درستی عمل نکرده‌ایم، افزود: مصرف انرژی در کشور به صورت بی‌رویه افزایش پیدا می‌کند و ما تلاش می‌کنیم تامین انرژی را افزایش دهیم.
وی افزود: وقت آن رسیده که ناترازی انرژی را بررسی کنیم زیرا شدت مصرف انرژی در ایران بسیار بالا است.
علی آبادی تاکید کرد: افزایش ذخیره‌سازی گاز در شوریجه بسیار مهم است و تلاش می‌کنیم تا با حداکثر استفاده از توان داخلی را در اجرای این پروژه داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه ذخیره‌سازی انرژی در برق ضروری است، گفت: بیش از ۸۶ مگاوات ظرفیت نصب شده برق داریم و اکنون مصرف ۴۰ مگاوات است اما در تابستان با همین میزان ظرفیت با کمبود برق مواجه هستیم.
مدیرعامل مپنا ادامه داد: در بخش گاز نیز شرایط به همین صورت است و با اجرای این پروژه در تلاشیم تا ناترازی گاز در زمستان را جبران کنیم.
به گزارش ایرنا، با توجه به ضرورت تامین گاز در شمال و شمال شرق کشور در فصول سرد سال و برآورد افت شدید تولید در مخزن مزدوران از سال ۱۴۰۴ و با توجه به عملکرد مناسب مخازن شوریجه در ذخیره سازی گاز طبیعی، توسعه ذخیره‌سازی گاز در این میدان در سال ۹۵ از سوی وزیر نفت ابلاغ شد.
به منظور توسعه ذخیره‌سازی گاز در میدان شوریجه و افزایش ظرفیت ذخیره گاز از ۲.۲۵ به ۴.۵ میلیارد متر مکعب و تولید روزانه ۲۰ میلیون متر مکعب به ۴۰ میلیون متر مکعب قرار است ۲۸ حلقه چاه تولیدی-تزریقی، تاسیسات سرچاهی و خطوط جریانی، یک مرکز جمع‌آوری و توزیع گاز و خطوط جریانی اصلی تولید و توزیع گاز، تاسیسات تزریق گاز با ظرفیت ۲۰ میلیون متر مکعب در روز، تاسیسات پالایشگاهی جهت فراورش گاز به ظرفیت ۱۰ میلیون متر مکعب در روز ظرف سه سال احداث شود.

همچنین مطالعه کنید:

انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌های هوایی

به گزارش کسب و کار نیوز ، بر اساس آمار منتشر شده از سوی سازمان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.