صفحه اصلی / اقتصادی / فاطمی‌امین: کالاها متناسب با ارز ترجیحی به دست مردم نمی‌رسد
فاطمی‌امین: کالاها متناسب با ارز ترجیحی به دست مردم نمی‌رسد

فاطمی‌امین: کالاها متناسب با ارز ترجیحی به دست مردم نمی‌رسد

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: منافع حاصل از عرضه ارز ۴۲۰۰ به دلیل رانت به دست مردم نمی‌رسد و شاهد انحراف منابع در این بخش بوده‌ایم.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا از وزارت صنعت، معدن و تجارت، «سیدرضا فاطمی امین» با بیان اینکه تصمیمات اتخاذ شده در خصوص ارز ۴۲۰۰ تومانی از طریق سخنگوی دولت اعلام می شود، خاطرنشان کرد: به طور کلی تخصیص این نرخ ارز با ایجاد رانت موجب عدم دسترسی مردم به یارانه ها شده است و شاهد هستیم که ارز ۴۲۰۰ برای خرید نهاده های دامی مانند ذرت، کنجاله و سویا پرداخت و این کالاها وارد کشور می شود اما کالاهای تولیدی مانند مرغ، تخم مرغ و لبنیات متناسب با آن عرضه نمی شود و انحراف منابع داریم.

وی با بیان اینکه تقاضای خودرو در کشور یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه در سال است، اظهار داشت: تولید امسال یک میلیون دستگاه برآورد شده است که کمبود ۵۰۰ هزار دستگاهی آن، سال آینده جبران خواهد شد.

فاطمی امین تصریح کرد: طبق برنامه ریزی ها، افزایش تولید خودرو پیش بینی شده و متناسب با تقاضا، عرضه خواهیم کرد و با این فرایند، قرعه کشی خودرو در سال ۱۴۰۱ حذف می شود.

وزیر صنعت درباره آخرین برنامه های دولت برای اصلاح پرداخت یارانه ها، گفت: طبق طرحی که کار مطالعاتی آن در حال انجام است، یارانه ها قطع نخواهد شد بلکه یارانه هایی که بی هدف پرداخت می شد و معمولا به دست مردم نمی رسید، هدفمند می شود.

وی همچنین درباره جلسه مشترک با مسئولان دیوان محاسبات کشور گفت: هفت قانون در حوزه تولید وجود دارد که مورد بررسی قرار گرفت.

فاطمی امین گفت:‌ مقرر شد مفادی از قوانین گذشته که تاکنون اجرا نشده یا ناقص اجرا شده است و کارهایی که متناسب با آن باید برنامه ریزی می کردیم رفع نقص شود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.