صفحه اصلی / اصناف / بازار / ارزهای دیجیتال چه فوایدی دارند؟

ارزهای دیجیتال چه فوایدی دارند؟

 

به گزارش کسب و کار نیوز، در دنیای معاملات ارزی بی شک نام هایی مانند خرید بیت کوین، وب مانی، ووچر پرفکت مانی، دلار وبمانی، خرید تتر و … مدام به گوش می خورند اما برای افراد تازه کاری که وارد این بازار شده اند این مفاهیم چه چیزهایی را در بر می گیرند و چه فوایدی برای دارندگان آن به همراه دارند؟ از بین نام های مطرح در بازار ارز دیجیتال، نام بیت کوین بیشتر شنیده شده و افراد بسیاری نسبت به سرمایه گذاری بر روی آن علاقمند هستند. اما آیا واقعاً ارزش دارد به فکر خرید بیت کوین باشید؟ جالب است بدانید این ارز رمزنگاری شده کاربردهای بسیاری دارد. یکی از مهم ترین کاربردهای آن خرید کالا یا سرویس در فضای اینترنت و از طریق اپلیکیشن های موبایل، سایت ها، فروشگاه ها و …. می باشد. پرداخت آنلاین با بیت کوین همانند پرداخت با کارت های شتاب نیست زیرا ساختار شبکه آن به صورت غیر متمرکز بوده و افراد برای افتتاح حساب آن نیازی به طی کردن روند بانکی و یا داشتن حداقل موجودی ندارند. در واقع می توان گفت کسی مسئولیت این شبکه را به عهده ندارد زیرا توسط کاربران هدایت می شود. تمام تراکنش هایی که صورت می گیرند در بلاک چین ذخیره می شوند و به صورت بدون نام برای افراد قابل نمایش هستند.

شخصی که می خواهد برای کاربری دیگر بیت کوین بفرستد باید آدرس بیت کوین گیرنده را در کیف پول خود یا همان حساب کاربری وارد نماید، سپس نسبت به ارسال مقدار مشخص اقدام کند. همچنین فرستنده می تواند در قبال مقداری که می فرستد، کالا، خدمات یا ارز مورد نیاز خود را دریافت کند. یکی دیگر از کاربردهای این ارز رمزنگاری شده سرمایه گذاری است. در حال حاضر با افزایش قیمت آن، پلتفرم های معاملاتی سعی می کنند با روش های مختلف اقدام به خرید و فروش بیت کوین کنند. امکان معامله بیت کوین در برابر سایر ارزها وجود دارد و رایج ترین مبادله، تبدیل بیت کوین به دلار است که این روزها رواج یافته است. البته نوسانات قیمت این ارز برای افراد تازه کاری که با بازار آشنایی ندارند یک ریسک به شمار می آید زیرا  قیمت ارزهای دیجیتال ممکن است چند ساعت پس از خرید، افت یا افزایش شدید داشته باشد.

همانطور که گفته شد خرید بیت کوین معامله ای مناسب برای افراد فعال در بازار معاملات ارز است زیرا به راحتی می توانند آن را تبدیل کنند و به ارز مورد نظر دست یابند. شما حتی می توانید با خرید پرفکت مانی یا خرید وبمانی و افتتاح کیف پول در آن ها به آسانی بیت کوین خود را به فروش رسانده و یا تبدیل کنید. ارز غیر متمرکز بیت کوین به کاربران اجازه می دهد بدون واسطه امور ارزی خود را در سطح بین المللی انجام دهند و هیچ نگرانی در مورد بلوکه شدن پول خود در بانک های خارجی و یا تحریم شدن نداشته باشند. عملکرد این ارز بر اساس الگوریتم های پیچیده و هوشمند است که از ارزهایی مانند فیات مستقل می باشد، از این رو به منظور استفاده از آن به اینترنت و کیف پول های اینترنتی نیاز است.

 

همچنین مطالعه کنید:

دسترسی فناوران به اینترنت بدون فیلتر در منطقه بین المللی نوآوری

به گزارش کسب و کار نیوز ، درباره دسترسی فناوران به اینترنت پرسرعت و بدون …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.