سه شنبه , ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استان ها / مرکزی / شناسایی ۱۷۵۲ نفر اتباع غیر مجاز فاقد مجوز کار در استان مرکزی

سال گذشته انجام شد:

شناسایی ۱۷۵۲ نفر اتباع غیر مجاز فاقد مجوز کار در استان مرکزی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: در سال گذشته هزار و 752 نفر اتباع غیر مجاز فاقد مجوز کار در استان شناسایی شده اند.

اتباع افغان

محمدتقی آبایی در گفت‌وگو با ایسنا، از ثبت تعداد ۵ هزار و ۶۳۲ دادخواست کارگری در طول سال ۹۷ در این اداره کل خبر داد و افزود: در سال گذشته ۷ هزار و ۳۹۳ دادنامه در راستای رسیدگی به دادخواست های واصله صادر شده است و تعداد ۲ هزار و ۲۲ پرونده نیز پس از صدور رای در هیات تشخیص بنا به اعتراض طرفین دعوی به رای صادره، در هیات حل اختلاف مورد بررسی و صدور مجدد دادنامه انجام گرفته است.

وی با اشاره به پرداخت مقرری بیمه کارگری به ۶ هزار و ۳۹۱ نفر در سال ۹۷، گفت: در سال گذشته به منظور اجرای قانون کار و ارتقاء ایمنی، تعداد ۱۲ هزار و ۵۰۰ مورد بازرسی از واحدهای صنعتی، ساختمانی و صنوف توسط بازرسان کار استان صورت گرفت.

آبایی با بیان این‌که در سال گذشته تعداد هزار و ۷۵۲ نفر، اتباع غیر مجازِ فاقد مجوز کار، شناسایی شده‌اند، تصریح کرد: در پایان سال ۹۷ و در راستای اجرای اصل سه جانبه گرایی، تعداد شوراهای اسلامی کار استان به ۴۳ شورا، انجمن صنفی کارفرمایی به ۴۵ انجمن، انجمن صنفی کارگری به ۲۹ مورد و نماینده کارگری به ۸۳ نماینده ارتقاء یافته است و تعداد ۵۳ اعتبارنامه نیز برای تشکل های مختلف تجدید اعتبار شده است.

وی به بررسی ۳ هزار و ۷۵ درخواست بازنشستگی پیش از موعد مشاغل سخت و زیان آور که منجر به صدور هزار و ۸۰۰ حکم بازنشستگی از سوی تامین اجتماعی شده است، اشاره کرد و افزود: در پایان سال ۹۷ تعداد واحدهای دارای حقوق معوق ۶۲ واحد بوده است که ۹ هزار و ۵۵۲ کارگر را شامل می شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

پایان فعالیت بازار تاریخی اراک

۲۴ اسفندماه، پایان فعالیت بازار تاریخی اراک در سال ۹۸

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, علیرضا عسگری با اشاره به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.