صفحه اصلی / استان ها / کرمانشاه / کرمانشاه بهشت واقعی سرمایه‌گذاران است
کرمانشاه بهشت واقعی سرمایه‌گذاران است

استاندار:

کرمانشاه بهشت واقعی سرمایه‌گذاران است

استاندار کرمانشاه گفت: کرمانشاه بهشت واقعی برای سرمایه‌گذاران است و همه شرایط را در استان برای حمایت از آنها فراهم می‌کنیم.

استاندار کرمانشاه

به گزارش کسب و کار نیوز، هوشنگ بازوند در همایش معرفی توانمندیها و فرصتهای سرمایه‌گذاری استان کرمانشاه که در هتل اسپیناس تهران برگزار شد از کرمانشاه به عنوان بهشت سرمایه‌گذاران یاد کرد و افزود: اگرچه هر استانی در کشور داشته‌ها و مزیت‌هایی دارد اما این ظرفیت‌ها در کرمانشاه دو چندان است.

وی از سهم ۷.۸ درصدی کرمانشاه از آبهای سطحی کشور، وجود بیش از دو هزار کیلومتر رودخانه و آبراهه، ۱۶ سد که ۹ مورد آن به بهره‌برداری رسیده و … به عنوان بخشی از این ظرفیت‌ها یاد کرد.

استاندار کرمانشاه از سامانه عظیم گرمسیری که با اعتبار هشت هزار میلیارد تومان در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد و ۱۵هزار هکتار از اراضی مناطق گرمسیری را مستعد کشاورزی می کند هم نام برد و عنوان کرد: این طرح یکی از بزرگترین پروژه های بعد از انقلاب است.

بازوند با اشاره به وجود سه مرز رسمی و پنج بازارچه مرزی در استان، گفت: ماهانه بیش از ۲۸ هزار کامیون در این مرزها تردد دارند و در سال جاری رشد ۵۴ درصدی صادرات استان را شاهد بودیم که در شرایط کنونی تحریم ها یک مزیت است.

به گفته وی، بیش از هزار واحد صنعتی، سه پتروشیمی و امکان توسعه صنایع پایین دستی آن، بیش از هزار هکتار اراضی صنعتی آماده واگذاری، شهرک های صنعتی با معافیتهای مالیاتی و … از دیگر مزیت های کرمانشاه است.

استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: استان کرمانشاه راه آهن، بیش از ۱۲۰ پرواز هفتگی و زیرساخت‌های خوب دیگری نیز در حوزه حمل و نقل دارد.

بازوند از مزیت‌های گردشگری کرمانشاه هم یاد کرد و ادامه داد: پتانسیل‌های گردشگری اورامانات هریک به منزله یک چاه نفت است.

وی تاکید کرد: کرمانشاه در زمینه توریسم سلامت هم برای سرمایه‌گذاری بسیار جذاب است.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه کرمانشاه می‌تواند مرکز ارائه خدمات به غرب کشور باشد، افزود: استان ما حتی می‌تواند عراق را هم پوشش دهد.

بازوند با اشاره به اینکه حمایت‌های خوبی از سرمایه‌گذاران در استان خواهد شد، یادآوری کرد: ۱۰۴ میلیارد تومان کمک فنی و اعتباری برای کاهش سود تسهیلات بانکی سرمایه‌گذاران داریم و برای مناطق مرزی نیز مشوق های بیشتری در نظر داریم.

بازوند یکی از دغدغه‌های همیشگی سرمایه‌گذاران را تسهیلات بانکی اعلام کرد و گفت : تلاش می‌کنیم با همکاری بانک‌ها سرمایه‌گذاران کمترین دغدغه را در این بخش داشته باشند.

وی از هلدینگ های بانکی نیز خواست برای سرمایه‌گذاری در کرمانشاه پای کار بیایند.

بازوند در پایان از حمایت مسئولان کشور، فعالان بخش خصوصی، بانک‌ها و … نیز در جریان زلزله کرمانشاه قدردانی کرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

بهره‌برداری از ۱۳۶۱ طرح اشتغال‌زایی و ۱۰ مدرسه سیار برکت در کرمانشاه

امیرحسین مدنی در سفر خود به کرمانشاه علاوه بر افتتاح ۱۳۶۱ طرح اشتغال‌زایی در مناطق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.