صفحه اصلی / استان ها / خوزستان / تأکید بر ضرورت آموزش مهارت‌های رفتاری و نرم به دانشجویان
تأکید بر ضرورت آموزش مهارت‌های رفتاری و نرم به دانشجویان

تأکید بر ضرورت آموزش مهارت‌های رفتاری و نرم به دانشجویان

مدیر مدرسه اشتغال شریف گفت: دانشجویان برای پیدا کردن شغل، مهارت‌های رفتاری و نرم را بیاموزند.

سفر وزیر صنعت معدن و تجارت به استان مرکزی

به گزارش کسب و کار نیوز، «سحر احمدی» در اختتامیه نخستین جشنواره اشتغال خوزستان امروز (۲۲ آذرماه) در دانشگاه شهید چمران اهواز اظهار کرد: هر زمان فارغ‌التحصیلان ما برای شغل به سازمانی مراجعه می‌کنند، این سازمان‌ها از فارغ‌التحصیلان انتظار سابقه کار دارند. زمانی نیز که می‌خواهند از این فارغ‌التحصیلان استفاده کنند، از این‌که چرا این افراد مهارت‌های حداقلی را ندارند، ناراحت هستند.

وی افزود: منظور از این مهارت‌ها، مهارت‌هایی هستند که از جنس مهارت‌های نرم و رفتاری هستند. این حوزه هنوز چندان مورد توجه قرار نگرفته است. مدرسه اشتغال قرار است این حداقل‌ها را برای فارغ‌التحصیلان فراهم کند هم‌چنین سازمان‌ها و صنایع را وارد کار کند و هماهنگی لازم را میان دانشجویان و آن‌ها به وجود بیاورد.

مدیر مدرسه اشتغال شریف گفت: شرکت‌کنندگان در جشنواره اشتغال همه ۲۰ تا ۳۰ ساله بودند. اگر در این زمان این افراد بتوانند شغل مناسب خود را پیدا کنند، مدرسه اشتغال توانسته است به هدف خود برسد. مسأله مهمی که مطرح است، افزایش احساس امید در دانشجویان است.

احمدی خاطرنشان‌کرد: بارها گفته می‌شود زمانی که دانشجویان برای گرفتن شغلی در مصاحبه شرکت می‌کنند به‌علت  استرس نمی‌توانند توانایی‌های خود را به‌درستی ارائه دهند. با برگزاری این جشنواره و شرکت دانشجویان در شرایط مشابه، آن‌ها دیگر تجربه حضور در این قبیل مصاحبه‌ها را دارند. ما کوشیدیم دانشجویان با محیط خارج از دانشگاه آشنا شده و بدانند آنجا چه می‌گذرد. هم‌چنین در این جشنواره، افرادی که تجربه پیشین در انجمن‌های علمی دانشگاه و فعالیت‌های مختلف را داشتند، منتخبین ما بودند.

وی افزود: مطالبی که شرکت‌کنندگان این جشنواره آموخته‌اند بسیار سطحی است و هنوز عمق پیدا نکرده است. همه هدف ما این بود که شما دانشجویان را به مربیان‌مان متصل کنیم. کوشیده‌ایم که شرکت‌های مختلف را وارد فضای جشنواره اشتغال کنیم تا بتوانید با همه آن‌ها ارتباط برقرار کنید. در جریان برگزاری این جشنواره یک نیازسنجی انجام شد تا به یک مدل متناسب با دانشگاه شهید چمران در بحث مدرسه اشتغال برسیم.

به گزارش کسب و کار نیوز، در این مراسم همچنین «شاهرخی»، سرپرست توسعه بازار دانشگاه صنعتی شریف گفت: اگر فارع‌التحصیلان دانشگاه‌ها تنها بخواهند به مدرک تحصیلی که از دانشگاه می‌گیرند، تکیه کنند، نمی‌توانند هیچ کاری انجام دهند و پس از فارغ‌التحصیلی با سدی مواجه می‌شوند که هر روز دشوارتر می‌شود.

وی یادآور شد: در این رقابت باید توانمندی‌های خود را به اثبات برسانیم. صنایع معتقدند نیروهای خروجی دانشگاه‌ها به کار آن‌ها نمی‌آیند. دنبال این نباشید که یک یا دو سال آینده برای شما یک میز آماده باشد که پشت آن بنشینید، دیگر این روند تمام شده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آموزش مجازی

رتبه اول آموزش مجازی دانشگاه علوم پزشکی اهواز میان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, دکتر کاوه اسلامی اظهار کرد: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.