صفحه اصلی / استان ها / آذربایجان شرقی / تبدیل مرکز آموزشی درمانی الزهرای تبریز به پایتخت نوزادان کشور
تبدیل مرکز آموزشی درمانی الزهرای تبریز به پایتخت نوزادان کشور

تبدیل مرکز آموزشی درمانی الزهرای تبریز به پایتخت نوزادان کشور

رئیس مرکز آموزشی و درمانی الزهرا(س) گفت: مرکز آموزشی درمانی الزهرای تبریز به پایتخت نوزادان در کشور تبدیل شده است.

image.png

به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر «مریم واعظی» در مراسم گرامیداشت روز جهانی نوزاد نارس، اظهار کرد: بیمارستان الزهرا، مرکز ارجاعی سطح سه در شمالغرب کشور است که متخصصان انکولوژی، ناباروری، پریناتولوژی و گاینوکولوژی در آن، مراقبت‌های عالی در سطح جهانی در این مرکز ارائه می‌کنند، بسیاری از بیمارانی که از سایر مراکز درمانی ناامید شده‎اند، به این مرکز مراجعه کرده و نتیجه می‎گیرند. 

وی خاطرنشان کرد: این مرکز ۲۲۰ تخت فعال دارد و ۶۴ درصد تخت‎ها مربوط به حوزه زنان و ۳۶ درصد مختص نوزادان است، به طور متوسط ماهانه حدود ۱۳۴۰ بیمار در این مرکز بستری و بیش از ۱۰۰۰ مورد تحت جراحی قرار می‏‌گیرند که ۲۵ درصد جراحی‌ها، مامایی و جراحی‎های ختم بارداری هستند. 

رئیس مرکز آموزشی و درمانی الزهرا(س) ادامه داد: ماهانه بیش از ۴۰۰۰ نفر و روزانه حدود ۱۵۰ نفر به اورژانس این مرکز مراجعه و ۶۵۰ نفر از کارکنان در مرکز آموزشی درمانی الزهرا(س) ارائه خدمات می‎کنند.

واعظی یادآور شد: بیش از ۱۰۰ پزشک در حوزه‌‏های تخصصی و فوق‌تخصصی مشغول بوده و خدمات ارائه شده در این بیمارستان مثل خدمات نیدکپ، بانک شیر مادر، مرکز  TPNو HDU  خاص تبریز بوده و در سطح کشور، نمونه هستند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کمیته امداد

مردم آذربایجان شرقی به “رزمایش بخشش ایرانیان” در ماه رمضان بپیوندند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, محمد کلامی اظهار کرد: در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.