سه شنبه , ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / زنان به‌دلیل احساس مسئولیت برای سامان دادن به بی‌سامانی‌ها خواهان حضور در عرصه قدرت‌اند

زنان به‌دلیل احساس مسئولیت برای سامان دادن به بی‌سامانی‌ها خواهان حضور در عرصه قدرت‌اند

هر آنچه به سرنوشت آینده کشور و فرزندانشان مربوط می شود، خواهان حضور در عرصه قدرت اند تا اهدافی را که ۴ دهه است بی وقفه دنبال می کنند به فعلیت برسانند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، فاطمه راکعی در نشست «بررسی ضرورت حضور زنان در کابینه دوازدهم»، گفت: زنان با وجود همه تلاش هایی که در طول چهار دهه برای رفع تبعیض داشته‌اند و توانسته اند سهمیه ۳۰ درصدی زنان را در لیست های مجلس و شوراها جا بیندازند، برای حضور در کابینه به عنوان وزیر، همچنان در موقعیّت ۴۰ سال پیش قرار دارند.
وی ادامه داد: در کابینه اوّل بعد از انقلاب، به لحاظ دارا بودن شأن رجل سیاسی، زنان و مردان شرایط مشابه داشتند و حرف اول را دارا بودن دغدغه های مردمی و مطرح بودن در طراز ملی، اندیشه سیاسی، صداقت و اخلاق می زد و کسی قبلاً در جایگاه مدیریّتی خاصّی قرار نداشت که وزیر شدن مشروط به آن باشد.
رییس کمیته زنان خانه احزاب اظهار کرد: حق حضور در کابینه از اولین کابینه تا امروز از زنان سلب شده و این دور باطل که چون زنان در مدیریت های ارشد قرار نداشته اند پس در جایگاه وزارت قرار نمی‌گیرند، همچنان ادامه دارد.
وی افزود: قطعاً فشارهایی از سوی یک تفکر اقلیتی، مخالف با آرای امام (ره) و قانون اساسی، همیشه به دولت های مردمی و توسعه گرا وارد می آید، چون آنها زنان را فقط برای داخل خانه و فرزند آوری می خواهند و نه بیش از آن!
راکعی افزود: فشار جناح رادیکال مخالف دولت در مورد زنان، ظاهراً تمام مسئله نیست و متأسفانه آقایان، فارغ از جناح بندهای سیاسی، عموما از این فشارها ناخشنود نیستند، چون عملاً در این زمینه در طول چهار دهه مقاومتی انجام نداده‌اند.
وی تاکید کرد: جابه جایی خانم ها مولاوردی و ابتکار از جایگاه هایی که در کابینه یازدهم داشته و در آن درخشیده اند، برای جامعه تکان دهنده بود و ابقای این دو شخصیّت را در جایگاه های موجود یا در صورت جابه جایی، ارتقاء شان به سطح وزارت را از آقای روحانی انتظار داریم.
راکعی گفت: زنان به دلیل احساس تعهد و مسئولیّت برای سامان دادن به بی سامانی ها، بی اخلاقی ها، خشونت ها، فقر و فساد، محیط زیست بیمار و هر آنچه به سرنوشت آینده کشور و فرزندانشان مربوط می شود، خواهان حضور در عرصه قدرت اند تا اهدافی را که ۴ دهه است بی وقفه دنبال می کنند به فعلیت برسانند.
رییس کمیته زنان خانه احزاب ایران با بیان اینکه امروز حرکت های زنان به خاطر ظلم و توهینی که آن ها در اثر استمرار نادیده گرفته شدن و شنیده نشدن در طول ۴ دهه متوالی احساس می کنند، وارد فاز جدیدی شده است، گفت:  مطالبه زنان برای حضور در جایگاههای تصمیم سازی و تصمیم گیری و مدیریتهای کلان، امروز خوشبختانه از جامعه زنان گذشته و دارد وارد فاز مطالبه ملی می شود.
وی در پایان تاکید کرد: حداقل کاری که می شد رییس دولت تدبیر و امید برای پاسخگویی به مطالبات جامعه زنان کشور انجام دهند، تشکیل وزارت زنان، جوانان و امور خانواده و معرفی یکی از خانم های کابینه به عنوان وزیر در راس این وزارتخانه بود.

همچنین مطالعه کنید:

انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌های هوایی

به گزارش کسب و کار نیوز ، بر اساس آمار منتشر شده از سوی سازمان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.