سه شنبه , ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / سیاسی / سیاست داخلی / گزارش ایسنا از مراسم نخستین سالگرد ابراهیم یزدی

گزارش ایسنا از مراسم نخستین سالگرد ابراهیم یزدی

مراسم نخستین سالگرد ابراهیم یزدی وزیر امور خارجه دولت موقت در مراسمی با عنوان «دکتر ابراهیم یزدی؛ گذار به دموکراسی»عصر پنجشنبه با حضور جمعی از فعالان سیاسی و مدنی و نزدیکان او در سالن همایش‌ کانون توحید تهران برگزار شد.

به گزارش کسب و کار نیوز، در ادامه این مراسم، محمود صادقی نیز با اشاره به اینکه اگر ظرفیت‌های قانون اساسی استفاده شود، می‌توان برای گذار به دموکراسی حرکت خوبی را انجام داد، اظهار کرد: قانون اساسی وحی منزل نیست و حتی ده سال بعد از انقلاب هم این قانون اساسی بازنگری شد و همین متن فعلی هم ظرفیت های دموکراتیک کردن جامعه را با رعایت مسائل اسلامی در خود دارد.

یوسف یزدی نیز به عنوان آخرین سخنران این مراسم با بیان اینکه «ابراهیم یزدی برای انسان‌ها اعم از اعضای خانواده، نزدیکان و مردم، وقت بسیاری می‌گذاشت و برای آنها ارزش قائل بود»، اظهار کرد: شهادت می‌دهم که دکتر ابراهیم یزدی زمان خود را برای علم، تحقیقات، حرفه‌ و کسب درآمد خوب برای خانواده‌اش صرف کرده است، اما بیشترین زمان خود را برای انسان سازی صرف کرده است.

وی با تاکید بر اینکه معنای در مردمسالاری، حکومت آیینه‌ای از مردم خواهد بود، گفت: مهمترین کار سیاسی و رسالتی که افراد می‌توانند انجام دهند، انسان سازی است و یزدی مردی بود که با آرمان و رسالت زندگی کرد. کسی در کشور حضور ندارد که بیشتر از پدر من دلسوز مردم فلسطین، لبنان و مردم کشورهای مسلمان دنیا بوده باشد. تفاوت ابراهیم یزدی با دیگران در این بود که او موضوعی را بر دیگری تحمیل نمی‌کرد.

فرزند ابراهیم یزدی در پایان خاطر نشان کرد: یکی از بزرگترین ویژگی‌هایی که ابراهیم یزدی داشت، امیدواری به آینده تا روزهای پایان عمر خود بود؛ او به آینده‌ای درخشان برای کشور اعتقاد داشت.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

حداقل اجاره‌بها در تهران، ۵ تا ۶ میلیون تومان

بررسی‌ها و تحقیقات میدانی از تازه‌ترین وضعیت اجاره‌بها در شهر تهران نشان می‌دهد هم‌اکنون کف …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.