صفحه اصلی / به نظر می‌رسد اپل و سامسونگ دیگر محبوبیت گذشته‌ی خود را در بازار چین ندارند.

به نظر می‌رسد اپل و سامسونگ دیگر محبوبیت گذشته‌ی خود را در بازار چین ندارند.

اپل با از دست دادن جایگاه خود، دیگر در بین سه برند محبوب چین جای ندارد و به رتبه‌ی چهارم سقوط کرده است.
تحلیل‌گران اعلام کرده‌اند سال گذشته کمپانی‌هایی چون هواوی، اوپو و ویوو عملکرد بسیار خوبی داشته‌اند و این موفقیت، هم در بازار چین و هم در بازارهای جهانی به چشم می‌خورد. البته در گزارش IDC از سهم بازار جهانی گوشی‌های هوشمند که هفته‌ی پیش منتشر شده است، می‌بینیم که اپل و سامسونگ همچنان دو قطب برتر دنیا هستند.
در حالی که اپل برای مدت‌های طولانی جزو کمپانی‌های محبوب چین بوده و به‌طور مداوم در بین ۱۰ برند برتر قرار داشته است، اما به نظر می‌رسد میزان فروش گوشی‌های این شرکت در ماه‌های اخیر کاهش یافته است. نِیل شاه، یکی از تحلیل‌گران محصولات اپل در ایمیلی که برای وب‌سایت CNET ارسال کرده، گفته است این موضوع را باید به دلیل تکراری شدن آیفون و عدم تمایل سریع کاربران برای بروزرسانی به آیفون‌های جدید دانست. پیش‌تر IDC علت این موضوع را فروش کند آیفون‌های فعلی دانسته بود؛ چرا که کاربران چینی منتظر عرضه‌ی نسل جدیدی از آیفون‌های اپل هستند. تیم کوک نیز در مصاحبه‌ی روز چهارشنبه‌ی خود، همین دیدگاه را مطرح کرده است.
سامسونگ هم در بازار چین عملکرد خوبی نداشته است و با عرضه‌ی گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس توانسته به جایگاه ششم برسد. البته این غول کره‌ای با در اختیار داشتن ۲۶ درصد از سهم بازار، در کشور هند پیشگام است.
آدا ژو، مدیر روابط عمومی جهانی گروه تجارت مشتریان هواوی در بیانیه‌ای به وب‌سایت سی‌نت گفته است که افزایش تقاضا برای گوشی‌های هواوی، به دلیل افزایش اعتماد به نوآوری در تکنولوژی و طراحی‌های به کار گرفته‌شده در محصولات این غول چینی است.

همچنین مطالعه کنید:

صادرات غیر نفتی ۱۱۶ میلیون تن کالا طی ۹ ماه گذشته

به گزارش کسب و کار نیوز، فرود عسگری رئیس کل گمرک ایران از افزایش صادرات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.