به گزارش کسب و کار نیوز، ولی ملکی در همایش تجلیل از واحدهای نمونه حمایت از حقوق مصرف کنندگان در اردبیل اظهار کرد: ما در کشور به دلیل بیتوجهی به وقت و زمان با آسیبها و چالشهای جدی روبرو هستیم به طوری که برخلاف سایر کشورها هیچ اهمیت و بهایی به زمان نمیدهیم.
وی با بیان اینکه «عنصر اصلی پیشرفت وقتشناسی و بها دادن به زمان انجام کار آن هم به شکل صحیح است»، خاطرنشان کرد: در حالی که بسیاری از کشورها به سمت پیشرفت آنی حرکت کردند ما از قافله عقب ماندیم به طوری که به شکل ساده حتی نمیتوانیم جلساتمان را به موقع شروع کرده و به پایان برسانیم.
وی مصرف کننده و تولیدکننده را مکمل هم و در راستای تکمیل زنجیره توان اقتصادی برشمرد و گفت: ما در کنار مشتریمداری و بهبود مستمر کیفیت کالاهای تولیدی باید اصل مشتریمداری را نیز مورد توجه قرار دهیم؛ چراکه بها دادن به این عناصر میتواند صنعت، تولید و اقتصاد کشور را متحول کند.
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه «باید مشتریمداری را به عنوان یک اصل مورد توجه قرار داده و با بها دادن به سایر مولفهها به راحتی بتوانیم در بخش تولید و اشتغال موفق عمل کنیم»، افزود: باور من این است که ایرانیها توان هر کاری را دارند اما از داشتن نظم و توجه به بهبود مستمر و کیفی کار عاجز هستند به طوری که عدهای میخواهند با یک دست چند هندوانه بردارند.
وی توسعه پلکانی، توجه به برندسازی و بروز خلاقیت در این زمینه را مهم دانست و بیان کرد: در نقطه مقابل مصرف کنندگان ما نیز باید عصب و غیرت استفاده از کالای ایرانی را داشته باشند و این عیب است که ما در حوزه مصرف به شکل افراطی و غربزده بخواهیم عمل کنیم.
وی با اظهار تاسف از اینکه «عدهای با نام تولیدکننده ایرانی در چین میخواهند کالای خود را با مارک و برند چینی به فروش برسانند»، اظهار کرد: این نهایت ظلم است که ما محصولی را تولید کنیم اما به خاطر فروش آن به شکل گسترده برای آن برند چینی بزنیم.
انتهای پیام