صفحه اصلی / فرهنگی / سینما تئاتر تلویزیون / آلفابت به ایتالیا و امریکا رفت
آلفابت به ایتالیا و امریکا رفت

آلفابت به ایتالیا و امریکا رفت

انیمیشن «آلفابت» ساخته کیانوش عابدی به بخش مسابقه دو جشنواره در ایتالیا و آمریکا راه یافت.

به گزارش کسب و کار نیوز، «آلفابت» از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است که توانست به بخش مسابقه جشنواره هایی در آمریکا و ایتالیا راه پیدا کند.
«آلفابت» در ادامه حضور خارجی خود به بخش مسابقه دومین جشنواره انیمیشن «پالم اسپرینگز» در آمریکا راه پیدا کرد که این جشنواره از ۲۲ تا ۲۶ آگوست برابر با ۳۱ مرداد تا ۴ شهریور ماه در کالیفرنیا برگزار می شود.
براساس این گزارش، بیش از ۲۷۰۰ فیلم متقاضی حضور در این جشنواره بوده اند.
همچنین «آلفابت» به بخش مسابقه هفتمین دوره جشنواره «نبرودی» ایتالیا راه یافته است. این جشنواره از ۱۳ تا ۱۵ جولای برابر با ۲۲ تا ۲۴ تیرماه در مسینای ایتالیا برگزار می شود.
«آلفابت» زندگی انسان‌هایی را روایت می‌کند که زندگی کردن را فراموش کرده و از آگاهی و حقیقت دور مانده‌اند. به طور کلی این فیلم در مورد مردمانی است که سال‌ها است الفبای زیستن را از یاد برده‌اند، نمی‌بینند، نمی‌شنوند و سخنی بر لب نمی‌سرایند، ولی کلمات بی‌قرار در انتظارند.
کیانوش عابدی کارگردان الفابت درباره این انیمیشن می گوید: مخاطبان داخلی و خارجی متن و تم اصلی داستان را متوجه می شوند. «آلفابت» درباره اقلیتی است که همیشه و در همه جا پر قدرت هستند و اکثریتی که زیر دست آنها می مانند و معمولا آن اقلیت به خاطر منافع خود دوست ندارند اکثریت به آگاهی برسند. در این میان هرکسی هم که به آگاهی می رسد مورد غضب آنها واقع می شود از همین رو در جهان امروز اگر کسی به آگاهی و شناخت برسد محکوم به فنا است.
وی ادامه می دهد: این تم اصلی داستان الفابت (alphabet به فارسی: حرف الفبا) است به همین دلیل حروف نماد آگاهی هستند. اگر توجه داشته باشیم می بینیم که کاغذهای سفیدِ آدمک مانند یک تخته سفید است که حروف باید روی آن حک شود تا مفهوم آگاهی به دست بیاید. در ابتدای فیلم دیدیم که کاراکترهایی که در حال رفت و آمد هستند به صورت باطل حرکت می کنند درواقع آنها کاغذهای کهنه شده ای بودند که تاکنون از آنها استفاده نشده بود یا برخی نگذاشته بودند از آنها استفاده شود ولی وقتی یکی از همین کاراکترها به دنیای دیگری می رود و با حروف سماع می کند، کاغذهای آن صیقل پیدا می کند و سفید می شود از همین رو تبدیل شدن کاغذ کهنه به کاغذ سفید نشانه تعالی است.
عوامل این انیمیشن، انیماتور: فرنوش عابدی، رندر، کامپوزیت: مرتضی نیتی، ویژوآل: حامد پورکرمان، طراح: امیرحسین نوروزی، بک‌گراند: محدثه پیله‌وران، موسیقی: سروش عابدی، هستند. این محصول کاری از مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است.
فراهنگ** ۷۳۲۹

همچنین مطالعه کنید:

آغاز «کتاب‌بازی» در ماه رمضان برای بچه‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز، با شروع ماه مبارک رمضان، «فیلیمومدرسه» محتوای تازه خود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.