صفحه اصلی / اسلایدر / مصداق حال خوب این است که هیچ بنگاهی تعطیل نشود
مصداق حال خوب این است که هیچ بنگاهی تعطیل نشود

مصداق حال خوب این است که هیچ بنگاهی تعطیل نشود

کسب و کار نیوز- وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه مصداق حال خوب در جامعه این است که هیچ کارخانه و بنگاهی تعطیل نشود، از ایجاد ۲.۵ میلیون شغل در سه سال دولت سیزدهم خبر داد و گفت: طی این مدت بیش از ۲.۵ میلیون نفر بیمه شده اجباری به جمعیت شاغلین افزوده شده است.

به گزارش کسب و کار نیوز، سیدصولت مرتضوی در همایش توانمندسازی و توسعه سازمان‌های کارگری و کارفرمایی که در باغ هنر برگزار شد، از ایجاد ۲.۵ میلیون شغل در سه سال دولت سیزدهم خبر داد و گفت: از این تعداد تنها کل اشتغال ناقص که چند ساعت در هفته می‌شود کمتر از ۶ درصد کل اشتغال کشور است، این درحالی است که بر اساس گزارش سازمان تامین اجتماعی طی این مدت ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر بیمه شده اجباری جدید در تامین اجتماعی داشتیم. وی تصریح کرد: عده‌ای سوال می‌کنند که این آمار بر چه مبنایی استخراج شده است و تعریف از کار چیست؟ اما پاسخ ما تعریف جهانی کار است که می‌گوید ۲ ساعت در هفته و ما تاکید داریم که تنها ۶ درصد از این آمار در تعریف قرار می‌گیرد، حال آنکه طی این مدت بیش از ۲.۵ میلیون نفر بیمه شده اجباری به جمعیت شاغلین افزوده شده است.

مرتضوی در ادامه با اشاره به ۴۰۰۰ شهید جامعه کار و تولید گفت: در منظومه فکری شهید رئیسی مساله کار از اهمیت بالایی برخوردار بود و همواره دفاع از جامعه کار و تولید و تولیدکنندگان را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده بود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: شهید رئیسی معتقد بود که کارفرما هم یک کارگر است و هیچ دوگانگی خاصی در این زمینه وجود ندارد و کارفرما هم مثل کارگر باید از جان خود برای تولید مایه بگذارد تا کار پایداری و دوام داشته باشد. مرتضوی دیدار کارگران با رهبر معظم انقلاب در هفته کارگر امسال را یادآور شد و گفت: مقام معظم رهبری روز کارگر امسال فرمودند که اگر حال نیمی از جمعیت کشور که کارگران هستند، خوب باشد، حال کل مملکت خوب است و مصداق حال خوب این است که هیچ بنگاه و کارگاهی تعطیل نشود.

او همچنین از احیای حدود ۱۰ هزار کارخانه تعطیل و نیمه فعال در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: با احیای بنگاه‌های اقتصادی و بازگشت آنها به چرخه تولید بسیاری از کارگران به خطوط تولید برگشتند. وی تصریح کرد: تاکید شهید رئیسی این بود که هیچ کارخانه‌ای نباید تعطیل شود و اگر طی گزارشی اعلام می‌شد واحدی دارای مشکل است بر پیگیری آن تاکید و اعلام می کرد که مشکل از سوی کارفرماست یا بانک و اگر از سوی کارفرما بود تاکید داشت که فرد اهلیت‌دار مسئولیت آن را برعهده گیرد.

وزیر کار ادامه داد: زمانی که رئیس جمهور شهید در آستان قدس بودند، بنیاد کرامت رضوی را راه‌اندازی کردند و معتقد بودند که اثرات معنوی و مادی که از ناحیه آستان وجود دارد باید کل کشور را پوشش دهد. در زمان ریاست قوه قضاییه نیز از دغدغه‌های اصلی ایشان حمایت از تولید و کارگران بود و تاکید داشتند که نباید کارگاه و کارخانه‌ای بسته و کارگری بیکار شود. مرتضوی در پایان با بیان اینکه اهتمام دولت سیزدهم تحقق و اجرای عدالت اجتماعی برای کارگران و حفظ امنیت شغلی بود، ابراز امیدواری کرد:اجرای عدالت اجتماعی در دولت چهاردهم تداوم داشته باشد.

همچنین مطالعه کنید:

سازمان امور مالیاتی ۳۷۰۰ پزشک متخلف را شناسایی کرد

به گزارش کسب و کار نیوز ، «شاهین مستوفی» در این باره اظهار داشت: بخشی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.