صفحه اصلی / اسلایدر / قبض برق ۲۵ درصد پایتخت نشینان رایگان شد
قبض برق ۲۵ درصد پایتخت نشینان رایگان شد

قبض برق ۲۵ درصد پایتخت نشینان رایگان شد

کسب و کار نیوز- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ گفت: ۲۵ درصد قبوض برق خانگی صادره در شهر تهران از ابتدای خردادماه، رایگان شده است.

به گزارش کسب و کار نیوز ، کامبیز ناظریان در گفتگوی تلویزیونی با بیان اینکه ۷۵ درصد مشترکان برق شهر تهران شامل سه میلیون و ۵۰۰ هزار مشترک دارای تعرفه خانگی هستند گفت: از مجموع یک میلیون و ۲۰۰ هزار صورت حساب برق خانگی صادره در شهر تهران از ابتدای خردادماه، ۵۸۰ هزار صورت حساب مشمول پاداش کاهش مصرف شده است و ۲۵ درصد قبوض صادره نیز با احتساب پاداش تخصیصی، با رقم صفر ریال صادره شده است.

وی افزود: برای تأمین برق مصرفی شهر تهران در ساعات اوج بار نیاز به ۳۰۰ تا ۳۵۰ مگاوات انرژی مازاد است که تأمین این میزان انرژی برای ساعاتی محدود از طریق احداث نیروگاه فاقد توجیه فنی و اقتصادی است و ضروری است با مدیریت بار و توزیع صحیح روند مصرف، مصرف برق در ساعات اوج بار تعدیل و اصلاح شود.

ناظریان با قدردانی از همراهی ارزنده شهروندان تهرانی در مدیریت مصرف برق به پویش با انرژی اشاره کرد و با بیان اینکه امسال علاوه بر پاداش‌های ریالی اعمال شده بر روی قبوض برق، جوایز متعددی نیز از قبیل خودرو و لوازم خانگی به مشترکانی که بتوانند حداقل ۱۵ درصد مصرف برق خود را کاهش دهند اهدا خواهد شد از مشترکان تهرانی درخواست کرد با توجه به افزایش قابل ملاحظه دمای هوا، حداکثر همکاری را در مدیریت مصرف برق به عمل آورده و از استفاده از تجهیزات برقی پرمصرف در ساعات پیک بار خودداری کنند.

وی در ادامه بالغ بر ۱۵ درصد از مصرف برق پایتخت را متعلق به بخش اداری دانست و با اشاره به تحقق کاهش ۱۲۰ مگاواتی در حوزه مصرف برق ادارات از طریق اجرای برنامه‌های مدیریت بار یادآور شد: انتظار می‌رود با افزایش همکاری مشترکان بخش اداری شاهد دستیابی به عدد ۱۸۰ مگاوات صرفه‌جویی در این حوزه به صورت تدریجی تا مردادماه باشیم.

ناظریان تصریح کرد: تمامی ادارات شهر تهران مجهز به کنتورهای هوشمند هستند و مصرف برق آنان به صورت لحظه‌ای در حال رصد و پایش بوده و در صورت بی توجهی به مصوبه هیأت دولت مبنی بر لزوم کاهش مصرف، مشمول اعمال محدودیت و قطع برق خواهند شد.

همچنین مطالعه کنید:

چهارمین نشست شورای سیاست گذاری، هماهنگی و تحول حمل و نقل کشور در سازمان هواپیمایی کشوری برگزار شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری، چهارمین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.