صفحه اصلی / سرخط خبرها / لیست غذاهای خراب نشدنی برای سفرهای بین شهری
لیست غذاهای خراب نشدنی برای سفرهای بین شهری

لیست غذاهای خراب نشدنی برای سفرهای بین شهری

کسب و کار نیوز- بیشتر ما که تجربه سفرهای بین شهری جاده‌ای و خوردن غذا در رستوران‌های بین راهی را داریم، تهیه غذای سالم و خوشمزه یکی از دغدغه‌های مهم است.

صرف نظر از وجود رستوران‌هایی که غذای خوش طعم و باکیفیت ارائه می‌دهند، بیشتر ما تجربه خودرن غذایی که باب میلمان نباشد را در رستوران‌های بین راهی داشته‌ایم. به غیر از این مورد، هزینه خرید غذا از رستوران‌ها ممکن است برای ما سنگین باشد.

به همین دلیل است که برخی از ما، یک یا ۲ وعده غذایی سبک برای رفع گرسنگی در راه تدارک می‌بینیم. البته این کار هم ریسک‌های خود را دارد. فاسد شدن غذا در راه، به ویژه اگر در فصل گرما سفر کنیم، پیچیدن بوی غذای در خودرو یا اتوبوس، حمل غذا و… از مشکلاتی است که ممکن است در این زمینه برایمان پیش آید. اما چه کنیم که هم ریسک‌های تهیه غذای تو راهی را کاهش دهد و هم در هزینه‌هایمان صرفه‌جویی شود؟ راهکار ساده است. با تهیه یک غذای سبک که دیرتر فاسد نمی‌شود و البته راحت هضم می‌شود می‌توانیم سفری بی دردسر از لحاظ تامین غذا تجربه کنیم.

حتما می‌پرسید چه غذاهایی؟ ما لیست از غذاهایی که فساد پذیری کمتری دارند و به عنوان غذای سفر گزینه مناسبی هستند به شما پیشنهاد داده‌ایم. اگر قصد سفر جاده‌ای دارید و تمایلی به غذا خوردن در رستوران‌های بین راهی ندارید، این مطلب را بخوانید.

ساندویچ‌ها:

ساندویچ‌های سبک کوچک گزینه مناسبی به عنوان غذای بین راهی هستند. ساندویچ نان و پنیر و سبزی، کوکوسبزی و کوکو سیب زمینی همراه با گوجه فرنگی و خیارشور برای فصول گرم سال و ساندویچ الویه، مرغ، رست بیف، الویه و… برای فصول سال پیشنهاد می‌شوند. البته نگهداری ساندویچ‌های سرد که دارای مرغ، تخم مرغ و سسس هستند، بیش از ۵ تا ۶ ساعت خارج از یخچال، حتی اگر هوا سرد باشد توصیه نمی‌شود.

غذاهای کنسروی:

اگر چه استفاده از غذاهای کنسروی برای سلامتی مضر است و بهتر است کمتر از این نوع غذاها استفاده کنیم، اما گاه خطر استفاده از غذاهای کنسروی کمتر از بعضی از غذاهایی است که در رستوران‌های بین راهی سرو می‌شود. کنسرو تن ماهی گزینه خوبی است؛ البته به شرطی که امکان قرار دادن کنسرو در آب در حال جوش به مدت چند دقیقه وجود داشته باشد. کنسرو لوبیا به دلیل ایجاد نفخ به ویژه برای افرادی که دارای معده‌های حساس هستند در سفر توصیه نمی‌شود.

پیراشکی سبزیجات یا گوشت:

اگر در تابستان سفر می‌کنید و سفر شما کمتر از ۵ ساعت است، می‌توانید پیراشکی‌های گوشت لذیذی تهیه و در سفر میل کنید. توصیه می‌کنیم پیراشکی‌ها را کنار قالب‌های یخ یا جعبه‌های مخصوص نگهداری یخ قرار دهید. پیراشکی سبزیجات هم گزینه دیگری است که در تمام فصول سال می‌توانید در سفرهای جاده‌ای همراه خود داشته باشید.

نودل:

اگر چه نودل یکی از غذاهای محبوب به ویژه نزد جوانان و نوجوانان است، ولی مصرف زیاد آن از سوی کارشناسان تغذیه توصیه نمی‌شود؛ با اینحال می‌تواند پیشنهاد خوبی به عنوان غذای بین راهی باشد. کافیست یک لیوان نودل با طعم مورد علاقه‌تان تهیه کنید و مقداری آب جوش داخل لیوان بریزید و درب لیوان را بگذارید. در کمتر از ۵ دقیقه نودل شما آماده است.

سالاد:

یک ظرف کوچک سالاد کاهو یا اسفناج همراه با تکه‌های مرغ یا میوه می‌تواند گزینه خوبی به عنوان غذای بین راهی و یا برای ناهار باشد. همچنین می‌توانید می‌توانید مقداری مغز بادام یا گردو به سالاد خود اضافه کنید.

میوه و سبزیجات خام:

اگر جزو افرادی هستید که میوه و سبزیجات خام معده شما را اذیت نمی‌کند، می‌توانید از میوه‌هایی مانند مانند سیب، پرتقال، موز و سبزیجاتی مانند هویج و گوجه فرنگی که می‌توانند به صورت کامل خام حمل شوند و نیاز به حفظ در یخچال ندارند. به عنوان غذای سفر استفاده کنید.

سبزیجات بخار پز یا آب پز:

اگر معده حساسی دارید و مصرف سبزیجات خام شما را ناراحت می‌کند، می‌توانید به سراغ سبزیجات بخار یا آب پز شده بروید. سیب زمینی، هویچ، کدو، بروکلی و… همراه با کمی کره آب شده می‌تواند یک غذای سالم و خوشمزه برای شما به حساب آید.

سالاد الویه:

سالاد اولیه پیشنها خوبی برای سفرهای بیش شهری است، به شرطی که شرایط نگهداری در محفظه سرد را داشته باشیم. زیرا سس، تخم مرغ و مرغ در معرض هوای گرم فاسد شده و ممکن است موجب مسمومیت شوند.

ما لیستی از غذاهایی  ایرانی که می‌توانید در سفرهای بین شهری همراه خود داشته باشید را ارائه دادیم. اگر فرصت تهیه این غذاها در خانه را ندارید، می‌توانید از منوی متنوع کترینگ کیبو، انواع غذاهایی را که می‌توانید برای سفر همراه خود داشته باشید انتخاب کنید. کیبو با سابقه‌ای بیش از ۱۰ سال به آشپزخانه‌ای کاملا بهداشتی و به روز مجهز و انواع غذاهای ایرانی و فرنگی را در منوی خود گنجانده می توانید برای ثبت سفارش با شماره ۴۳۰۰۰۰۴۲ تماس بگیرید .

همچنین مطالعه کنید:

تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی

به گزارش کسب و کار نیوز ، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه این اقدام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.