صفحه اصلی / اسلایدر / صادرات تخم مرغ به ۱۱۲ هزار تن رسید
صادرات تخم مرغ به ۱۱۲ هزار تن رسید

صادرات تخم مرغ به ۱۱۲ هزار تن رسید

کسب و کار نیوز- مدیرعامل اتحادیه مرغداران میهن گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۱۲ هزار تن تخم‌مرغ صادر شده است و صادرات تا پایان سال در راستای تنظیم بازار داخل، محدود انجام می‌شود.

به گزارش کسب و کار نیوز، محمد مرادی گفت: نرخ مصوب تخم مرغ باید در طول سال متناسب با هزینه های تولید اصلاح شود اما به طور کلی معتقدیم که قیمت گذاری دستوری و مصوب باید بصورت پلکانی حذف شود.

به گفته او، با حذف قیمت گذاری دستوری، قیمت تخم مرغ بر مبنای مکانیزم عرضه و تقاضا تعیین می شود. مرادی ادامه داد: برآوردها حاکی از آن است که تولید تخم مرغ طی ماه های دی، بهمن و اسفند به اوج خود برسد به طوریکه در دی حدود ۱۱۳ هزار تن تخم مرغ تولید شد که در بهمن و اسفند هم به همین رقم می رسد.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران میهن نیاز ماهانه تخم مرغ داخل را ۱۰۳ تا ۱۰۵ هزار تن اعلام کرد و افزود: مابقی نیاز مازاد بر نیاز بازار داخل است. او از افزایش ۱۳۰ هزار تنی تولید تخم مرغ نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: برآوردها حاکی از آن است که تولید تخم مرغ تا پایان سال به بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن برسد.

مرادی درباره آخرین وضعیت صادرات تخم مرغ گفت: بنابر آمار از ابتدای سال تاکنون ۱۱۲ هزار تن تخم مرغ صادر شده است، اما در ایام پایانی سال بواسطه تنظیم بازار داخل، صادرات با محدودیت انجام می شود.

همچنین مطالعه کنید:

وزیر صمت: با وجود تحریم ۱۵۳ میلیارد دلار تجارت خارجی داریم

به گزارش کسب و کار نیوز، عباس علی‌آبادی وزیر صمت امروز در آئین گشایش نمایشگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.