صفحه اصلی / اقتصادی / ارتباطات و فناوری اطلاعات / در آستانه دهه فجر انجام شد/پرتاب سه ماهواره‌ ایرانی با ماهواره‌بر سیمرغ به فضا + جزئیات
در آستانه دهه فجر انجام شد/پرتاب سه ماهواره‌ ایرانی با ماهواره‌بر سیمرغ به فضا + جزئیات

در آستانه دهه فجر انجام شد/پرتاب سه ماهواره‌ ایرانی با ماهواره‌بر سیمرغ به فضا + جزئیات

کسب و کار نیوز- در آستانه دهه فجر و چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ماهواره‌های «مهدا»، «کیهان ۲» و «هاتف ۱» ساعتی پیش با موفقیت در مدار قرار گرفتند.

به گزارش کسب و کار نیوز، ماهواره «مهدا» از ماهواره‌های سبک وزن پژوهشگاه فضایی ایران برای آزمایش زیرسامانه‌های توسعه یافته ماهواره‌ای ساخته شده است. نانوماهواره «کیهان ۲» از ماهواره‌های مکعبی شرکت صاایران برای اثبات فناوری موقعیت‌یابی فضاپایه طراحی شده است. نانوماهواره «کیهان ۲» امکان تعیین موقعیت را به‌صورت بومی و مستقل از سامانه‌های موقعیت‌یابی جهانی، برای گیرنده‌های زمینی فراهم می‌کند.

نانوماهواره «هاتف ۱» از ماهواره‌های مکعبی شرکت صاایران برای اثبات فناوری مخابرات باند باریک با کاربرد اینترنت اشیاء ساخته شده است. ماهواره‌بر «سیمرغ » با سوخت مایع دو مرحله‌ای در وزارت دفاع ساخته شده است.

ماهواره‌بر «سیمرغ» در هفتمین پرتاب تحقیقاتی خود توانست با تزریق چندگانه ماهواره‌ها، دریچه‌ای جدید در پرتاب‌های فضایی کشور باز کند. این پرتاب موفقیت‌آمیز یازدهمین پرتاب فضایی موفق در دولت سیزدهم است.

جزئیاتی از پرتاب ۳ ماهواره  

* ماهواره مهدا، یک ماهواره ۳۲ کیلوگرمی از سری ماهواره‌های سبک وزن پژوهشگاه فضایی ایران است که به منظور آزمایش زیرسامانه‌های توسعه‌یافته ماهواره‌ای طراحی و ساخته شده‌اند. ماموریت اصلی این ماهواره، بررسی صحت عملکرد ماهواره‌بر سیمرغ در تزریق چندگانه محموله‌های فضایی در مدار پایین زمین و ارزیابی عملکرد برخی از طراحی‌های جدید و قابلیت اطمینان فناوری‌های بومی در فضا است.

* نانوماهواره کیهان ۲، از سری ماهواره‌های مکعبی شرکت صاایران با وزن کمتر از ۱۰ کیلوگرم است که برای اثبات فناوری موقعیت‌یابی فضاپایه طراحی و ساخته شده است و امکان تعیین موقعیت را به صورت بومی و مستقل از سامانه‌های موقعیت‌یابی جهانی، برای گیرنده‌های زمینی فراهم می‌کند.

* نانوماهواره‌هاتف ۱ نیز، از سری ماهواره‌های مکعبی شرکت صاایران با وزن کمتر از ۱۰ کیلوگرم به منظور اثبات فناوری مخابرات باند باریک با کاربرد اینترنت اشیا است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۱۵ درصدی بخش نفتی اقتصاد ایران در سال گذشته

به گزارش کسب و کار نیوز ، صندوق بین المللی پول در گزارش  منطقه ای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.