صفحه اصلی / اسلایدر / مرکز آمار: عرضه مرغ در آذر ۸ درصد کم شد
مرکز آمار: عرضه مرغ در آذر ۸ درصد کم شد

مرکز آمار: عرضه مرغ در آذر ۸ درصد کم شد

کسب و کار نیوز- مرکز آمار گزارش داد: عرضه گوشت انواع طیور در کشتارگاه‌های رسمی کشور در آذر ۱۴۰۲ به ١٨٤٬٨٩٢ تن رسید که ۷ درصد در مقایسه با سال گذشته کاهش دارد.

به گزارش کسب و کار نیوز، مرکز آمار ایران نتایج طرح آمارگیری کشتار طیور کشتارگاه‌های رسمی کشور در ماه آذر سال جاری را منتشر کرد. بر اساس نتایج این طرح، وزن گوشت عرضه‌شده انواع طیور کشتار شده در کشتارگاه‌های رسمی کشور در آذر ۱۴۰۲ جمعاً ١٨۴٬٨٩٢ تن گزارش شده، که سهم گوشت مرغ بیش از سایر انواع طیور بوده است.

بر اساس نتایج این آمارگیری، گوشت مرغ با ١٨۰٬١۰۶ تن، ٩٧,۴ درصد از وزن کل گوشت طیور عرضه‌شده را به خود اختصاص داده است. گوشت بوقلمون با ١٬٩۴٣ تن و سایر انواع طیور با ٢٬٨۴٣ تن، به‌ترتیب ١ درصد و ١.۶ درصد از وزن کل گوشت طیور عرضه‌شده را به خود اختصاص داده‌اند.

مقایسه عملکرد کشتارگاه‌های رسمی کشور در آذر ۱۴۰۲ با ماه مشابه سال ۱۴۰۱ نشان‌دهنده کاهش ٧ درصدی مقدار عرضه گوشت انواع طیور در کشتارگاه‌های رسمی کشور است. مقدار عرضه گوشت طیور در آذر ۱۴۰۲ نسبت به ماه مشابه سال قبل برای مرغ ٨ درصد و برای شترمرغ ۵٢ درصد کاهش، و برای بوقلمون ۴٩ درصد، برای بلدرچین ٣٨ درصد، و برای سایر انواع طیور ٨۰ درصد افزایش داشته است.

همچنین نتایج حاصل از این طرح آمارگیری نشان می‌دهد که مقدار عرضه گوشت طیور در کشتارگاه‌های رسمی کشور در آذر ۱۴۰۲ نسبت به ماه قبل (آبان) در حدود ۴ درصد کاهش داشته است.

همچنین مطالعه کنید:

تجارت ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار می‌رسد

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در حاشیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.