صفحه اصلی / اسلایدر / متولدین سال ۱۴۰۲ سهامدار می‌شوند
متولدین سال ۱۴۰۲ سهامدار می‌شوند

متولدین سال ۱۴۰۲ سهامدار می‌شوند

کسب و کار نیوز- وزیر اقتصاد درباره اعطای سهام به متولدین سال ۱۴۰۲ گفت: با سازمان برنامه و بودجه مذاکره می‌کنیم که این سهام به متولدین ۱۴۰۲ هم داده شود.

به گزارش کسب و کار نیوز، سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در پاسخ به این سوال که با توجه به اعطای سهام به متولدین سال ۱۴۰۱ طبق قانون بودجه، آیا این سهام برای متولدین امسال و در بودجه سال آینده هم در نظر گرفته شده است؟، اظهار داشت: در بودجه سال ۱۴۰۲ هنوز نداریم، ولی درخصوص متولدین سال گذشته، مشخصات حدود ۳۰۰ هزار نفر از مجموع ۵۰۰ هزار ثبت‌نام‌کننده مورد تأیید دستگاه اجرایی قرار گرفته است.

وی افزود: آخرین جزئیات و فرآیند به والدین این نوزادان اعلام خواهد شد و سازمان بورس تخصیص فرآیند سهام را انجام خواهد داد. وزیر اقتصاد خاطر نشان کرد: این موضوع دارای قانون دائمی بوده و در آن تصریح شده که این کار باید از نیمه‌ی سال ۱۴۰۰ آغاز شود، اما برای سال ۱۴۰۰ تأمین اعتبار لازم صورت نگرفته بود، لذا این کار از سال ۱۴۰۱ شروع شد.

خاندوزی بیان کرد: حتی اگر در بودجه ۱۴۰۲ هم نباشد، با سازمان برنامه و بودجه مذاکره می‌کنیم که این سهام برای متولدین ۱۴۰۲ هم داده شود.

خاندوزی اردیبهشت‌ماه سال جاری در این‌باره گفته بود ماده ۱۱ قانون جوانی جمعیت، وزارت اقتصاد را مکلف کرده برای نوزادان تازه متولدشده سهامی را اختصاص دهد که این عدد برای متولدین سال ۱۴۰۱، یک‌ونیم میلیون تومان سهام به‌ازای هر فرد است. این سهام تا ۲۳ سالگی به‌نام خود نوزادان باقی می‌ماند و با تجمیع سود آن در واقع سرمایه ارزشمندی برای تشکیل زندگی یا اشتغال افراد ایجاد می‌کند که در ۲۴ سالگی می‌توانند از آن استفاده کنند.

شیوه‌ی دریافت این سهام نیز از طریق مراجعه به درگاه ملی خدمات دولت هوشمند اعلام شده بود و برای بخش جدید هم شیوه‌های آن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

همچنین مطالعه کنید:

تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی

به گزارش کسب و کار نیوز ، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه این اقدام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.