صفحه اصلی / اسلایدر / صادرات ۱۱۰ هزار تن تخم مرغ تا پایان آبان
صادرات ۱۱۰ هزار تن تخم مرغ تا پایان آبان

صادرات ۱۱۰ هزار تن تخم مرغ تا پایان آبان

کسب و کار نیوز- رییس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار تهران از صادرات بیش از ۱۱۰ هزار تن تخم‌مرغ به ارزش ۱۳۰ میلیون دلار در هشت ماهه امسال خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز، «ناصر نبی‌ پور» درباره وضعیت تولید و صادرات و بازار تخم‌مرغ، افزود: این میزان تخم‌مرغ تاکنون به کشورهای هدف از جمله عراق، افغانستان، قطر، عمان و دوبی صادر شده که البته بیش از ۹۰ درصد آن به عراق و افغانستان بوده است.

وی اظهار داشت: بر اساس گزارش‌ها، اکنون روزانه بین ۳۷۰۰ تا ۳۸۰۰ تن محصول تخم‌مرغ در کشور تولید می‌شود که این میزان تولید نسبت به تولید روزانه سال‌های اخیر بی‌سابقه است. رییس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار تهران تصریح کرد: با توجه به میزان مازاد تولید داخلی، کشور امکان صادرات بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار تن محصول تخم‌مرغ را دارد.

نبی پور گفت: اکنون قیمت هر کیلوگرم تخم‌مرغ درب واحدهای تولیدی بین ۴۸ تا ۵۱ هزار تومان به فروش می‌رسد، این در حالی است که قیمت تمام شده هر کیلوگرم از این محصول بر اساس قیمت تمام شده و افزایش نهاده‌های تولید حدود ۵۷ هزار تومان است.

وی با بیان اینکه درخواست داریم قیمت مصوب تخم‌مرغ در سال جاری جهت برنامه‌ریزی تولید تعیین و ابلاغ شود، ادامه داد: قیمت مصوب هر کیلوگرم تخم‌مرغ در سال گذشته نیز درب واحدهای تولیدی ۴۷ هزار و ۳۰۰ تومان تعیین شده بود و تولیدکنندگان این محصول را زیر نرخ مصوب سال گذشته نیز فروخته‌اند. رییس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار تهران تاکید کرد: این در حالی است که بین ۳۰ تا ۴۰ از تولیدکنندگان صادرکننده تخم مرغ هستند و توانسته‌اند از محل صادرات زیان خود را جبران کنند، اما نزدیک ۲ هزار تولیدکننده داریم که با مشکل مواجه هستند.

نبی پور درباره توزیع تخم‌مرغ در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و میادین گفت: اکنون روزانه بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ تن تخم‌مرغ شانه ۳۰ تایی در میادین و فروشگاه‌های زنجیره‌ای با قیمت مصوب ۱۱۰ هزار تومان در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد این در حالی است که قیمت هر شانه تخم‌مرغ ۳۰ تایی در خرده‌فروشی‌ها نزدیک ۱۴۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

وی با بیان اینکه کشور ظرفیت تولید سالانه بیش از ۱.۶ میلیون تن محصول تخم‌مرغ را دارد، بیان کرد: سال گذشته یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن محصول تخم‌مرغ در کشور تولید شد که بخش عمده آن به مصرف داخلی و بخشی اندکی از آن نزدیک ۵۰ هزار تن صادر شده بود.

همچنین مطالعه کنید:

تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی

به گزارش کسب و کار نیوز ، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه این اقدام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.