صفحه اصلی / اسلایدر / بازدید از ۶۴ هزار و ۹۰۳ کارگاه پرخطر در ۶ ماه
بازدید از ۶۴ هزار و ۹۰۳ کارگاه پرخطر در ۶ ماه

بازدید از ۶۴ هزار و ۹۰۳ کارگاه پرخطر در ۶ ماه

کسب و کار نیوز- مدیرکل بازرسی کار وزارت کار گفت: در ۶ماه نخست سال ۶۴هزار و ۹۰۳مورد بازرسی از کارگاه‌های پرخطر انجام شده است.

به گزارش کسب و کار نیوز، در راستای ماده ۹۵قانون کار، نظارت مستمر بر حوزه ایمنی کار و مسئولیت اجرای مقررات و ضوابط فنی و بهداشت کار بر عهده کارفرمایان است.

هر زمانی در اثر عدم رعایت مقررات مذکور از سوی کارفرما یا مسئولین واحد حادثه‌ای رخ دهد، شخص کارفرما یا مسئول مذکور از نظر کیفری و حقوقی و مجازات‌های مندرج در این قانون مسئول است.

مسئولیت ایمنی محیط کار و نظارت بر آن بر عهده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و در راستای رعایت ایمنی در محیط کار، حضور بازرسان کار به جهت بازدید از محل و انجام نظارت امری ضروری است.

بازرسان کار در ارتباط با کارگر و کارفرما نقش هدایتگری دارند و در سایه همکاری و تعامل میان کارگران، کارفرمایان و بازرسان کار است که اهداف اجرای قوانین کار در کارگاه‌ها و بررسی مسایل و مشکلات و بهبود شرایط کار محقق می‌شود.

چندی پیش بود که احمد رضا پرنده, مدیرکل بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از افزایش ۲۰درصدی تعداد کمیته‌های حفاظت فنی و بهداشت کار و انجام بازرسی‌های هوشمند از کارگاه‌های پرخطر خبر داد و اعمال ماده ۱۰۵قانون کار در کارگاه‌های پرخطر و حادثه آفرین را از برنامه‌های محوری اداره بازرسی کار عنوان کرد.

اخیراً‌نیز مدیرکل بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تحقق کامل برنامه‌های تحولی این حوزه در شش ماهه نخست سال‌جاری خبر داد.

پرنده در تشریح عملکرد حوزه بازرسی کار در شش ماهه نخست امسال گفت: مشارکت کمیته‌های حفاظت فنی و بهداشت کار در ایمن‌سازی محیط کار در شش ماهه نخست سال‌جاری ۱۰۶درصد تحقق یافته است.

وی افزود: این رقم در مدت مذکور به ۲۴هزار و ۸۲۶کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار رسیده است.

پرنده از تحقق صد درصدی برنامه‌های تحولی اداره‌کل بازرسی کار در بازرسی از کارگاه‌های پرخطر در شش ماهه نخست سال‌جاری در سراسر کشور خبر داد.

مدیرکل بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد: در مدت مذکور ۶۴هزار و ۹۰۳مورد بازرسی از کارگاه‌های پرخطر انجام شده است.

به گزارش تسنیم، یکی از دلایل توجه به بحث بررسی ها و بازرسی های کارافزایش حفاظت فنی و بهداشت کار و ارتقای ایمنی و سلامت شغلی است.

چندی پیش علی حسین رعیتی فرد, معاون روابط کار وزارت کار گفت:در سال ۱۴۰۰ تعداد آسیب‌های شغلی ۸۹۳۱مورد بود و در سال ۱۴۰۱این تعداد به ۷۹۵۰مورد رسید و در مجموع ۱۴درصد کاهش یافت. حوادث فوتی ناشی از کار نیز در همین بازه زمانی ۱۱درصد کاهش پیدا کرده است.‌

همچنین مطالعه کنید:

خرید گوشت مرغ بدون هیچ محدودیتی ادامه دارد/ تامین نهاده‌های مورد نیاز مرغداران

به گزارش کسب و کار نیوز ، حسین شیرزاد افزود: در حال حاضر شرکت پشتیبانی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.