صفحه اصلی / اسلایدر / کاهش ۰.۷ درصدی نرخ تورم
کاهش ۰.۷ درصدی نرخ تورم

کاهش ۰.۷ درصدی نرخ تورم

کسب و کار نیوز- رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان همدان از کاهش ۰.۷ درصدی نرخ تورم آبان‌ماه امسال خبر داد و گفت: نرخ تورم آبان امسال ۴۹.۴ درصد بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۵۰.۱ درصد بوده، کاهش ۰.۷ درصدی دارد.

به گزارش کسب و کار نیوز، تورج الوانیان با تأکید بر اینکه شاهد کاهش تدریجی نرخ تورم در کشور هستیم، اظهار کرد: در ماه‌های اخیر شاهد کاهش نرخ تورم در کشور و استان هستیم، هر چند تورم یکی از معضلات کشور بوده اما با حمایت دولت، رصد و کنترل بازار شاهد کاهش نرخ تورم هستیم.

وی تصریح کرد: رشد نرخ تورم آبان امسال نسبت به مهرماه ۱.۵ درصد بوده که استان همدان رتبه ۲۹ کشور را به خود اختصاص داده و جزو پایین‌ترین رشد در کشور بوده است.

وی با بیان اینکه نرخ تورم بیش از ۵۰۰ نوع کالا و خدمات در استان احصاء شده است، یادآور شد: نرخ تورم در خوراکی و آشامیدنی‌ها ۵۵.۱ درصد، نان و غلات ۳۶.۵ درصد، دخانیات ۴۶.۲ درصد، پوشاک و کفش ۴۳.۶ درصد، مسکن، آب و برق و گاز ۴۴.۵ درصد، مبلمان و لوازم خانگی ۴۱.۹درصد، بهداشت و درمان ۵۵.۶ درصد، حمل و نقل ۵۴.۷ درصد، ارتباطات ۲۵.۴ درصد، تفریح و فرهنگ ۴۴ درصد، آموزش ۴۰.۲ درصد و هتل و رستوران نیز ۶۳.۳ درصد بوده است.

الوانیان با اشاره به اینکه نرخ تورم خوراکی و مسکن در استان همدان نسبت به متوسط کشوری بیشتر است، افزود: با پیگیری‌ها و کنترل بازار و کمک مردم امیدواریم روند کاهش نرخ تورم در استان همدان ادامه یابد و در پایان سال به عدد معقولی در این زمینه برسیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان همدان با تأکید بر اینکه یکی از پایه‌های اساسی کنترل نرخ تورم، نظارت مردم بر کالاها و بازار است، تصریح کرد: مردم در صورت برخورد با گران‌فروشی، کم‌فروشی و احتکار حتماً از طریق مراجع ذی‌صلاح پیگیری کنند. وی با بیان اینکه نرخ بیکاری استان همدان در سال گذشته ۹.۳ درصد بوده است، خاطر نشان کرد: خوشبختانه نرخ مشارکت اقتصادی استان همدان نسبت به کشور بالاتر بوده به طوریکه این عدد در سال گذشته ۴۵ درصد بوده است.

الوانیان درباره سفر ریاست جمهوری به استان همدان نیز یادآور شد: پروژه‌های سفر رئیس جمهور فعال هستند و پروژه بیمارستان اکباتان و آبرسانی از تالوار دو پروژه بزرگ استان هستند که با حضور ایشان افتتاح خواهند شد.

همچنین مطالعه کنید:

خرید گوشت مرغ بدون هیچ محدودیتی ادامه دارد/ تامین نهاده‌های مورد نیاز مرغداران

به گزارش کسب و کار نیوز ، حسین شیرزاد افزود: در حال حاضر شرکت پشتیبانی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.