صفحه اصلی / سرخط خبرها / چالش‌های ورود به بازار کار
چالش‌های ورود به بازار کار

حمید حاج اسماعیلی، کارشناس اقتصادی

چالش‌های ورود به بازار کار

کمبود شغل، عدم تعریف جایگاه شغلی و درآمد مناسب و کارآمدی شغل برای دانش‌آموختگان دانشگاهی را باید مجموعه‌ای از چالش‌های مربوط به جامعه فارغ التحصیلان دانست. این وضعیت عدم امکان یا تمایل ورود این افراد به بازار کار و مهاجرت آنان را به دنبال
داشته است.
در واقع امکانات و شرایط اشتغال و درآمدزایی متناسب با تحصیلات و مهارت افراد به‌ویژه دانش‌آموختگان مهیا نشده و این موارد مانعی برای رشد داده‌ها و شاخص‌های عمده کسب و کار و تولید به شمار می‌رود. خلق و تعریف مشاغل جدید در بستر فضای مجازی، امکان ایجاد و رشد انگیزه جامعه دانش‌آموختگان را فراهم خواهد کرد و در این شرایط، امکان اشتغال برای این افراد، درآمدزایی و توسعه بازار کار مهیا شده و همچنین بهره‌وری کار افزایش خواهد داشت.
برای تقویت کسب و کارها در فضای مجازی البته بسترهایی نظیر توسعه اینترنت مناسب باید مورد توجه قرار گیرد. البته در این حوزه با وجود محدودیت در استفاده از پلتفرم‌های خارجی، تقویت قابلیت‌های لازم پلتفرم‌های داخلی برای توسعه بازار کار نیز باید مورد توجه قرار گیرد. ما برای بهره‌مندی از توسعه بازار کار باید از تجربیات جهانی نهایت استفاده را داشته باشیم. قطعاً امکان اجرایی کردن این تجربه، کاهش هزینه‌های ناشی از توسعه بازار کار را برای کشور ما به دنبال خواهد داشت.
استفاده از ابزارها و تکنولوژی‌های جدید به‌ویژه در حوزه کسب کار و تولید، امکان کاهش هزینه‌های ناشی از مصرف انرژی را به دنبال دارد و این به عنوان یکی از راهکارهای مدیریت مصرف انرژی در کشور محسوب می‌شود و در واقع به‌صورت همزمان رشد و توسعه کسب و کار و مدیریت انرژی در قالب استفاده از تکنولوژی جدید ممکن می‌شود. انجام امور اداری گروه‌های مختلف مردمی و تحقق اشتغال از راه دور با استفاده از فناوری‌های جدید، کاهش رفت و آمد افراد به محل کار و کاهش هزینه‌ها
را موجب می‌شود.

همچنین مطالعه کنید:

تجارت الکترونیکی در بازارهای سنتی افزایش یافت/ادامه رشد شتابان تجارت الکترونیکی

شایلی قرائی به گزارش مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (مرکز تتا)، «امین کلاهدوزان» در نخستین جلسه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.