به گزارش کسب و کار نیوز، «عیسی زارع پور»، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، روز گذشته در راستای رویکرد مردمی دولت سیزدهم و پاسخگوی بیواسطه با مردم در دور دوم پاسخگویی برخط دولتمردان برای چهارمین بار در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری حاضر و پاسخگوی سؤالات مردم شد.
وزیر ارتباطات در پاسخ به تماس های مردمی گفت: از ابتدای دولت سیزدهم بیش از ۵ هزار روستا به شبکه ارتباطی متصل شدهاند، هرچند هنوز دو هزار روستای بالای بیست خانوار دیگر باقیماندهاند و با این وجود حداکثر تا پایان سال این روستا و سایر روستاهای بالای بیست خانوار به شبکه ارتباطی پرسرعت و باکیفیت متصل خواهد شد.
زارع پور در پاسخ به تماس یکی از نامهرسانهای شرکت پست از کازرون که خواستار بهبود وضعیت حقوق و دستمزد بود گفت: ازجمله اقشار زحمتکش در مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، همکاران ما در شرکت ملی پست، بهویژه همکاران نامهرسان و پستچی هستند که در سرما و گرما، شبانهروزی و بدون تعطیلی در حال خدمترسانی هستند.
وی افزود: متاسفانه این عزیزان متناسب با زحماتشان دریافتی ندارند، هرچند در دوره اخیر نسبت به گذشته وضعیت حقوق و دستمزدشان بهبود پیداکرده است اما همچنان معتقدم پاسخگوی زحمات این عزیزان نیست.
وزیر ارتباطات تصریح کرد: یکی از مشکلات اصلی شرکت ملی پست این است که این شرکت بر مبنای درآمد، هزینه و دریافت تعرفهها اداره میشود. این در حالی است که در حال حاضر با تعرفههای موجود درآمد پست پاسخگوی هزینهها نیست.
زارع پور با بیان اینکه در دو سال اخیر برای بهبود درآمد این شرکت دو اقدام را بهطور جدی در دستور کار قرار دادهایم، خاطرنشان کرد: نخست آنکه حرکت به سمت واقعی کردن تعرفهها را آغاز کردهایم و دوم بخشی از اعتبارات وزارت ارتباطات را برای هوشمند سازی در نظر گرفتهایم تا کیفیت ارائه خدمات این شرکت و متناسب با آن درآمدها افزایش پیدا کند و امیدواریم با این اقدام در آینده بتوانیم بخشی از زحمات این عزیزان را جبران کنیم.
پاسخگویی بی واسطه به موضوعات، مسایل و مشکلات مردم از جمله موارد مورد اهتمام دولت سیزدهم و عیسی زارع پور است که از روش های متعددی چون حضور در مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری پیگیری می شود.
بر اساس این گزارش، در ارتباط مستقیمی که وزیر ارتباطات با تعدادی از هموطنان سراسر کشور داشت، موضوعاتی چون ارتباطات روستایی، بهبود وضعیت معیشت کارکنان مخابرات و شرکت ملی پست، بهبود کیفیت شبکه ارتباطی و… مطرح شد که وزیر ارتباطات دستورات لازم برای پیگیری را صادر کرد.
بر اساس این گزارش در این برنامه حجت السلام والمسلمین صالحی رییس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری اعلام کرد که تمام مواردی که در دفعات قبلی از طرف مردم عنوان شده بود توسط وزارت ارتباطات رفع شده که نسبت به عملکرد بقیه وزارتخانه ها در پاسخگویی سابقه نداشته است.
همچنین در این برنامه امکان تماس تصویری با تماس گیرندگان در مرکز ارتباطات مردمی توسط وزیر ارتباطات راه اندازی شد.