چهارشنبه , ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / سرخط خبرها / تمرکز تولیدکنندگان صنعت تهویه مطبوع کشور بر عرضه محصولات کم مصرف
تمرکز تولیدکنندگان صنعت تهویه مطبوع کشور بر عرضه محصولات کم مصرف

تمرکز تولیدکنندگان صنعت تهویه مطبوع کشور بر عرضه محصولات کم مصرف

کسب و کار نیوز- رییس انجمن تولیدکنندگان سیستم‌های تهویه مطبوع ایران با بیان اینکه فعالان صنعت تهویه مطبوع کشور همواره همگام با تولیدکنندگان جهانی نسبت به عرضه محصولات نوین اقدام می‌کنند، تاکید کرد: تولیدات داخلی صنعت تهویه مطبوع با استانداردهای روز جهانی فاصله زیادی ندارد.

به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر مهدی بستانچی با بیان اینکه بیش از ۲۵ عضو انجمن با ارایه آخرین محصولات و دستاوردهای تولیدی خود در بیست و دومین نمایشگاه تاسیسات ساختمان حضور دارند، گفت: کلیه اعضای انجمن تولیدکنندگان سیستم‌های تهویه مطبوع به صورت تشکلی واحد در سالن ۳۸B نمایشگاه و در فضایی با متراژ ۳ هزار و ۴۰۰ متر مربع گرد هم جمع شده‌اند.

وی با اشاره به وجه تمایز محصولات ارایه شده در بیست و دومین نمایشگاه تاسیسات، تصریح کرد: با توجه به شرایط و مشکلات کشور، امسال بیشترین تمرکز بر روی ارایه و عرضه محصولات دارای مصرف انرژی پایین و همچنین مصرف آب کمتر است.

وی با تاکید بر توجه بالای تولیدکنندگان سیستم‌های تهویه مطبوع بر روی این مساله، عنوان کرد: در این راستا می‌توان به عرضه چیلرهای هوای خنک با راندمان بالا و همچنین  تولیدات VRF توسط شرکت‌های مختلف عضو انجمن تهویه مطبوع اشاره کرد.

بستانچی با اشاره به قدمت صنعت تهویه مطبوع در کشور، اضافه کرد: این صنعت پیشرو جزو معدود صنایع داخلی کشور بوده که همواره همگام با تولیدکنندگان جهانی، نسبت به تولید جدیدترین محصولات حوزه تهویه مطبوع اقدام کرده است.

وی با اشاره به قدمت و سابقه برخی از شرکت‌های فعال این حوزه، خاطرنشان کرد: در حال حاضر شرکت‌هایی با قدمت بیش از نیم قرن فعالیت، عضو انجمن بوده و هرساله نسبت به ارایه محصولات جدید و دارای تکنولوژی به روز اقدام می‌کنند.

رییس انجمن تولیدکنندگان سیستم‌های تهویه مطبوع ایران با اشاره به برخی از چالش‌های این صنعت، گفت: واردات غیرقانونی و قاچاق کالا، نبود استانداردهای جامع و‌ مشخص برای تولید محصول و همچنین نبود منابع و تسهیلات بانکی جهت حمایت از تولیدکنندگان، برخی از مهمترین چالش‌های این حوزه محسوب شده که این صنعت را به طور جدی تحت تاثیر قرار داده است.

بستانچی با اشاره به تاثیر برگزاری نمایشگاه در رفع این گونه چالش‌ها، عنوان کرد: در حین برگزاری نمایشگاه توجه مسوولان و تصمیم‌گیران بر این حوزه متمرکز می‌شود که اتفاق خوبی است. با این حال رفع این چالش‌ها، استمرار و توجه ویژه مسوولان به این صنعت مهم و همچنین NGO هایی مانند انجمن تهویه مطبوع به عنوان زبان واحد صنوف و تولیدکنندگان این حوزه را می‌طلبد.

در همین رابطه شراره کامرانی دبیرکل انجمن تولیدکنندگان سیستم‌های تهویه مطبوع ایران با اشاره به برنامه‌های جانبی انجمن در بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی تاسیسات ساختمان، سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی، گفت: حضور مسئولان سازمان‌های مختلف و مرتبط با صنعت تهویه مطبوع و همچنین هیات‌های تجاری مختلف در سالن نمایشگاه و بازدید از غرفه‌ها، دیدار صمیمانه با فعالان صنف تهویه مطبوع، تور بازدید از غرفه‌ها برای خبرنگاران و همچنین برگزاری نشست مطبوعاتی برخی از برنامه‌های پیش بینی شده در نمایشگاه است.

وی اضافه کرد: ۲۵ شرکت عضو انجمن تولیدکنندگان سیستم‌های تهویه مطبوع از جمله شرکت‌های تهویه، صنایع یکتا تهویه اروند، صنایع سرماآفرین ایران، هواساز، دمنده، صنایع تهویه دماوند، کویل سازان آریا، نیا تهویه آرا، صنعت چرخش کاسپین، فرم دما، بابک مس ایرانیان، دانش بنیان طوفان ساز، سارائیل نسیم، صنایع تهویه تبخیر صنعت کاردان و …. در این نمایشگاه حضور دارند.

گفتنی است، انجمن تولیدکنندگان سیستم‌های تهویه مطبوع ایران از اردیبهشت ۹۴ با هدف انجام مطالعات استراتژیک و تجزیه و تحلیل صنعت تهویه در ایران و جهان به منظور ارائه راهکارهای مناسب برای ارتقاء سطح کیفی محصولات،  تلاش در جهت رفع موانع و محدودیت های تولیدی و صادراتی، ارتقای کیفیت محصولات و رعایت استانداردهای روز دنیا، تدوین برنامه آموزشی ارتقاء سطح کیفی دانش عمومی و تخصصی در زمینه تهویه مطبوع و تدوین استانداردهای تضمین کیفیت محصولات، آغاز به کار کرد.

به گزارش کاماپرس، بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی تاسیسات ساختمان ۱۳ تا ۱۶ مهر ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

همچنین مطالعه کنید:

انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌های هوایی

به گزارش کسب و کار نیوز ، بر اساس آمار منتشر شده از سوی سازمان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.