صفحه اصلی / اسلایدر / قیمت هرکیلو دام سبک به ۱۸۰ هزارتومان رسید
قیمت هرکیلو دام سبک به ۱۸۰ هزارتومان رسید

قیمت هرکیلو دام سبک به ۱۸۰ هزارتومان رسید

کسب و کار نیوز- مدیرعامل اتحادیه دام سبک گفت: قیمت کنونی هرکیلو دام سبک ۱۷۰ تا ۱۸۰ هزارتومان است که بر این اساس هرکیلو لاشه ۴۲۰ تا ۴۳۵ هزارتومان باید عرضه شود.

به گزارش کسب و کار نیوز، افشین صدردادرس گفت: قیمت کنونی هرکیلو دام سبک پروار ۱۷۰ تا ۱۸۰ هزارتومان بوده که براین اساس هرکیلو لاشه با نرخ‌های ۴۲۰ تا ۴۳۵ هزارتومان باید عرضه شود و فروش با نرخ‌های بالاتر گرانفروشی است. به گفته او، در حال حاضر واردات ساده‌ترین راه حل برای تنظیم بازار گوشت قرمز محسوب می‌شود، درحالیکه روش‌های سیاستی دیگری برای این امر باید اتخاذ شود تا آسیبی به تولید داخل وارد نشود.

صدردادرس ادامه داد: براساس آمار واردات و صادرات گوشت قرمز از کشتارگاه‌ها و جمعیت دام سبک و سنگین، سال گذشته سرانه مصرف گوشت قرمز ۷.۴ کیلوگرم بود، درحالیکه جمعیت دامی کشور جوابگوی سرانه مصرف ۹ تا ۱۰ کیلو خواهد بود.

مدیرعامل اتحادیه دام سبک افزود: اخیرا قائم مقام وزیر جهاد اعلام کرد که واردات گوشت قرمز تا رسیدن قیمت به سال قبل ادامه دارد، اما سوال اینجاست که آیا نرخ نهاده‌های دامی به سال گذشته و قبل از اصلاح نظام یارانه بازمی گردد؟ او گفت: با توجه به شعار امنیت غذایی پایدار، سیاست‌های حمایت از تولید داخل هم باید در دستور کار قرار گیرد چراکه واردات بی رویه منجر به نابودی تولید داخل می‌شود.

گفتنی است طی ماه‌های اخیر، قیمت گوشت قرمز روند صعودی در بازار داشت که وزارت جهاد به عنوان متولی تنظیم بازار با واردات روزانه ۱۷۰ تا ۱۸۰ تن گوشت گوسفندی و گوساله تا حدودی آرامش را به بازار برگرداند، هرچند قائم مقام وزیر جهاد اذعان می‌کند که واردات تا رسیدن قیمت گوشت به سال گذشته ادامه دارد.

همچنین مطالعه کنید:

بیمه شخص ثالث راننده محور تا پایان امسال اجرا خواهد شد

به گزارش کسب و کار نیوز ، قائم مقام رئیس کل بیمه مرکزی مجید مشعلچی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.