صفحه اصلی / سرخط خبرها / تمرکز بر تولید و توسعه صادرات
تمرکز بر تولید و توسعه صادرات

مهدی غیبی، کارشناس اقتصاد دیجیتال

تمرکز بر تولید و توسعه صادرات

سرمقاله

در عرصه اقتصاد دیجیتال در سال جهش تولید باید تولید و توسعه صادرات در کشور در اولویت اصلی قرار گیرد. برای توسعه از طریق اقتصاد دیجیتالی باید روی پلتفرم‌ها، داده‌های دیجیتالی و تجارت الکترونیک و پیشران‌های فناوری تمرکز کرد. اقتصاد دیجیتالی اکنون در همه جای دنیا در دو بخش بستر موبایلی و پیشران‌های فناوری در حال شکوفایی و توسعه است.
اقتصاد دیجیتال یکی از عوامل تغییر‌دهنده مفهوم اشتغال در اقتصاد است که در نهایت می‌تواند موجب افزایش رشد تولید ناخالص داخلی در کشور شود.
اکنون فناوری اطلاعات این بستر را فراهم کرد تا از این فرصت به نحو احسن استفاده کنیم تا گام‌های مثبتی در جهش تولید و صادرات برداریم. فناوری اطلاعات یک موضوع میان بخشی است و در هیچ جای دنیا مشاهده نمی‌شود که نرم‌افزار جدید تولید نکرده باشد، لذا محیطی مناسب برای خلق ثروت و ارزش است و پیشرفت در این عرصه نیاز به زیرساخت دارد که فناوری اطلاعات در این عرصه خدماتی را ارائه می‌دهد و صنعت روبه رشدی است.
برای بقا در اقتصاد دیجیتال باید نوآور بود. با توجه به کوتاه بودن چرخه عمر محصولات و خدمات در اقتصاد دیجیتال، نوآوری، استراتژی اصلی کسب و کارهای موفق است و در نهایت سرعت بالای رشد و انتشار فناوری‌ها یکی از ویژگی‌های اقتصاد دیجیتال است. چرخه حیات فناوری در این اقتصاد کم است. فناوری‌ها در این اقتصاد به‌سرعت رشد می‌کنند و با بلوغ رسیدن به عنوان یک فناوری تحول‌آفرین، نقش‌آفرینی می‌کند.

همچنین مطالعه کنید:

هدفگذاری کاهش ۲۰ درصدی قاچاق کالا و ارز در سال جاری

به گزارش کسب و کار نیوز ، مسعود امرالهی افزود: ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.