سه شنبه , ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / اسلایدر / تعیین روش های جدید برای رفع تعهدات ارزی صادرات کشاورزی
تعیین روش های جدید برای رفع تعهدات ارزی صادرات کشاورزی

تعیین روش های جدید برای رفع تعهدات ارزی صادرات کشاورزی

کسب و کار نیوز- قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی از تعیین روش های جدید برای رفع تعهد ارزی صادرات محصولات کشاورزی خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز، علیرضا پیمان پاک گفت: موضوع بحث برگشت ارز موضوع مهمی بود که در دو سال گذشته پیگیری‌ شد. در حقیقت بحث واردات در برابر صادرات خرد بود که برای اکثر گروه‌های کالایی غیر از پتروشیمی و فولادی‌ها نهایی شد.

وی ادامه داد: همچنین برگشت ارز صادر کنندگان خرد در قالب شمش طلا مصوب شد و درحال حاضر تعدادی از صادر کننده‌ها در این قالب ارز خود را برمی‌گردانند. قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد:موضوع دیگری که در حوزه محصولات کشاورزی آن را نهایی کردیم و هفته گذشته در سامانه جامع تجارت نیز پیاده شد مکانیزم تهاتر بود. تعدادی از گروه‌های کالایی که مصرفی در حوزه کشاورزی هستند از سامانه ارز نیما خارج شدند و ارزشان فقط در قبال دریافت ارز صادرکنندگان بخشی از محصولات کشاورزی قابل دریافت است.

وی تصریح کرد:همچنین امیدواریم بتوانیم یکی – دو هفته آینده نشستی با گروه های کشاورزی که صادرات بیشترین کالای کشاورزی را دارند با همکاری معاونت ارزی در بانک مرکزی داشته باشیم و سازوکارهایی را پیاده کنند تا برگشت ارز حوزه کشاورزی تسهیل شود و همچنین نرخ ارزی که باز می‌گردد رقابتی و جذاب باشد.

پیمان پاک در پایان گفت: در شش ماه اول سال صادرات محصولات کشاورزی نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد وزنی و ارزشی داشته است. به نظر می رسد در شش ماهه دوم نیز رشد صادرات را از لحاظ ارزشی و وزنی داشته باشیم و از طرفی تلاش می کنیم که برگشت ارز تسهیل شود.

همچنین مطالعه کنید:

انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌های هوایی

به گزارش کسب و کار نیوز ، بر اساس آمار منتشر شده از سوی سازمان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.