چهارشنبه , ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / اسلایدر / افزایش ۳۰ هزار مگاواتی برق تجدیدپذیرها در برنامه هفتم
افزایش ۳۰ هزار مگاواتی برق تجدیدپذیرها در برنامه هفتم

افزایش ۳۰ هزار مگاواتی برق تجدیدپذیرها در برنامه هفتم

کسب و کار نیوز- رئیس پژوهشگاه نیرو گفت: ۳۰ هزار مگاوات برق توسعه انرژی تجدید پذیر در برنامه هفتم توسعه دیده شده است.

به گزارش کسب و کار نیوز، مجید عمید پور، رئیس پژوهشگاه نیرو گفت: پژوهشگاه نیرو به عنوان نهاد علمی و فناوری وزارت نیرو در حال کمک رسانی به بخش انرژی است. وی با اشاره به تبعات تغییر اقلیم در دنیا خاطر نشان کرد: دنیا در حال تغییر اقلیم است و این افزایش دما در دنیا یکی از مصادیق تغییر اقلیم است که بار مضاعفی را به دوش همکاران ما در صنعت برق گذاشته است.

عمید پور با اشاره به اقدامات انجام شده برای عبور از شرایط بحران اضافه کرد: به دنبال اجرای اقداماتی هستیم که در شرایط بحران بتوانیم به کار بگیریم که از جمله این اقدامات ارتقای بهره‌وری و همچنین توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر است که به این دو مورد توجه ویژه ای خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: ۳۰ هزار مگاوات توسعه انرژی تجدیدپذیر در برنامه هفتم وجود دارد که این به منزله توجه به انرژی‌های تجدید پذیر است. به گفته این مقام مسئول هم اکنون ۱۷۰۰ شرکت دانش بنیان در حال همکاری با پژوهشگاه نیرو هستند. وی با اشاره به اینکه مصرف برق در تابستان ۳۶ بار رکورد زد، گفت: این یک اتفاق بی سابقه بود هرچند انرژی که تحویلی به مردم در سال جاری به نسبت سال‌های گذشته نیز رشد قابل توجه داشت.

همچنین مطالعه کنید:

انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌های هوایی

به گزارش کسب و کار نیوز ، بر اساس آمار منتشر شده از سوی سازمان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.