صفحه اصلی / اسلایدر / خرید تضمینی گندم ۲۸ درصد رشد کرد
خرید تضمینی گندم ۲۸ درصد رشد کرد

خرید تضمینی گندم ۲۸ درصد رشد کرد

کسب و کار نیوز- مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از خرید تضمینی بیش از ۷.۵ میلیون تُن گندم از نیم میلیون کشاورز در ۴ ماه نخست سال جاری خبر داد و گفت: این میزان خرید نسبت به ۴ ماه نخست سال گذشته با یک میلیون و ۶۲۷ هزار تُن افزایش، بیش از ۲۸ درصد رشد داشته است.

به گزارش کسب و کار نیوز، سید سعید راد معاون وزیر جهاد کشاورزی در تشریح عملیات سراسری خرید تضمینی گندم از کشاورزان کشور از ابتدای فروردین تا آخر تیر اعلام کرد: در ۴ ماه گذشته، مجموع ۷ میلیون و ۴۳۷ هزار تُن گندم در قالب یک میلیون و ۳۶۲ هزار محموله از ۴۹۹ هزار کشاورز در اقصی نقاط کشور به صورت تضمینی خریداری شده است.

وی با اشاره به این که، این میزان خرید نسبت به ۴ ماه نخست سال گذشته با یک میلیون و ۶۲۷ هزار تُن افزایش، بیش از ۲۸ درصد رشد داشته است، اظهار کرد: کل خرید تضمینی گندم در سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تُن بوده که تا این تاریخ، رکورد سال گذشته به میزان ۲۲۷ هزار تُن افزایش یافته است و پیش‌بینی می‌شود این روند صعودی تا انتهای فصل خرید به مراتب بیشتر شود.

راد با بیان این که به ترتیب کشاورزانِ ۳ استانِ خوزستان، فارس و کرمانشاه پیشتاز تحویل گندم بوده‌اند، تصریح کرد: به ترتیب استان‌های فارس، خوزستان و کرمانشاه بالاترین میزان افزایش خرید گندم و استان‌های بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، بیشترین میزان رشد خرید گندم را داشته‌اند.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران خاطرنشان کرد: در ۴ ماه امسال، ۱۱۱ هزار و ۶۳۱ میلیارد تومان گندم از کشاورزان خریداری شده که نیمی از این مبلغ بالغ بر ۵۵ هزار و ۱۸۵ میلیارد تومان به حساب آنان واریز شده و پرداخت مابقی مطالبات در دستور کار است.

همچنین مطالعه کنید:

تعرفه واردات خودروهای کارکرده از خودروهای نو باید کمتر باشد

به گزارش کسب و کار نیوز، روح الله عباس‌پور عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.