چهارشنبه , ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / اسلایدر / پیش‌بینی افزایش مصرف برق/ لزوم صرفه‌جویی مردم
پیش‌بینی افزایش مصرف برق/ لزوم صرفه‌جویی مردم

پیش‌بینی افزایش مصرف برق/ لزوم صرفه‌جویی مردم

کسب و کار نیوز- مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: در حال حاضر تقریباً نسبت به بار پایه مصرف برق کشور که حدود ۴۰ هزار مگاوات است، بیش از ۳۲ هزار مگاوات اثر بارهای سرمایشی بوده و در حال حاضر تقریباً ۲۰ میلیون کولر آبی و ۱۰ میلیون کولر گازی در حال کار است.

به گزارش کسب و کار نیوز، مصطفی رجبی‌مشهدی با بیان اینکه رکوردی جدید از مصرف برق در روزهای آتی ثبت می‌شود، گفت: مشارکت همه هموطنان در کاهش مصرف می‌تواند تضمین کننده پایداری شبکه سراسری برق کشور باشد. وی با اشاره به افزایش تقاضای مصرف برق در روزهای اخیر گفت: ما روز گذشته شاهد اوج مصرف ۷۲ هزار و ۲۶۰ مگاوات بودیم که فاصله چندانی با حد نصابی که در دو هفته گذشته در شبکه برق ایران پشت سر گذاشتیم نداریم و حتی در ساعت ۲۳.۵۰ روز یکشنبه اول مرداد میزان مصرف برق ۵۰۰ مگاوات از روز گذشته بیشتر بوده است.

سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه در حال حاضر تقریباً نسبت به بار پایه مصرف برق کشور که حدود ۴۰ هزار مگاوات است، بیش از ۳۲ هزار مگاوات اثر بارهای سرمایش است، گفت: کولرهایی که در کشور در حال کار هستند، تقریباً ۲۰ میلیون کولر آبی و ۱۰ میلیون کولر گازی است. اگر ۱۰ درصد فقط کاهش مصرف در این بخش باشد می‌توانیم با شبکه پایدار و امکان تأمین برق برای همه هموطنان فعالیت کنیم.

رجبی مشهدی در گفت‌وگویی تلویزیونی با تاکید بر اینکه امسال مثل سال گذشته نیست که مشترکان پرمصرف نتوانند از طرح‌های تشویقی استفاده کنند، افزود: مشترکان پرمصرف به راحتی و با اندکی کاهش مصرف می‌توانند از دریافت پاداش‌های بی‌سابقه در صنعت برق برخوردار شوند.

وی افزود: تنظیم دمای وسایل سرمایشی روی ۲۵ درجه و بالاتر ۲۰ درصد کاهش مصرف را به دنبال خواهد داشت و برای کولرهای آبی هم اگر از دور کند استفاده شود، می‌توانیم حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد کاهش مصرف را داشته باشیم.

به گفته سخنگوی صنعت برق از ۱۱ تا ۱۷ ساعت اوج مصرف است و فشار زیادی روی شبکه‌های سراسری برق و نیروگاه‌ها وجود دارد، ضمن اینکه امروز روز گرمی است و با تداوم گرما و دمای بالا اگر همین ۵۰۰ مگاوات اضافه بار مستمر بماند، ما نصاب جدیدی را در اوج تقاضای مصرف برق خواهیم داشت که قطعا با همکاری مردم در کاهش ۱۰ درصدی مصرف برق، حتماً می‌توانیم به صورت پایدار برق همه مشترکان بخش‌های مختلف را تأمین کنیم.

همچنین مطالعه کنید:

انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌های هوایی

به گزارش کسب و کار نیوز ، بر اساس آمار منتشر شده از سوی سازمان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.