صفحه اصلی / اصناف / تصویب بودجه اتاق اصناف ایران
تصویب بودجه اتاق اصناف ایران

تصویب بودجه اتاق اصناف ایران

کسب و کار نیوز- سومین اجلاس هشتمین دوره هیات نمایندگان اتاق اصناف ایران با حضور رئیس، هیات رئیسه و هیات نمایندگان اتاق اصناف ایران برگزار شد و غلامعلی مهدوی دبیر هیات عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی و سردار نوروزی رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی فراجا در این اجلاس حضور یافتند.

به گزارش کسب و کار نیوز، مراد بدری – رئیس اتاق اصناف مرکز استان خوزستان- به عنوان عضو هفتم هیات رئیسه اتاق اصناف ایران حاضر شد.
در این نشست بودجه ۱۴۰۲ اتاق اصناف ایران که پیش‌تر، دو نوبت برابر با سه دوازدهم بودجه ۱۴۰۱ برای هزینه‌کرد شش ماهه نخست سال ۱۴۰۲ مصوب شده بود، با رای الکترونیک هیات نمایندگان اتاق اصناف ایران به تصویب رسید. همچنین اعضای شش کمیسیون عمومی اتاق اصناف ایران نیز با رای الکترونیک اعضای اجلاس انتخاب شدند.
حسین طاهرمحمدی در ابتدای این اجلاس، ضمن تقدیر و تشکر از نمایندگان حضور یافته و همکاری در برگزاری این انتخابات، به اقدامات موفق و موثر در سفرهای استانی هیات رئیسه دوره هشتم اتاق اصناف ایران اشاره کرد و گفت: در مدت حدود یک ماه که از مسئولیت این هیات رئیسه می گذرد، به هشت استان کشور سفر کردیم.

چند دستاورد از سفرهای استانی
طاهرمحمدی در خصوص دستاوردهای این سفرهای استانی تصریح کرد: اگرچه برخی از مشکلات عمومی و در تمامی استان ها مشترک است اما مشکلات و ظرفیت های خاص نیز وجود دارند که در بازدیدهای میدانی برای ما مشخص می‌شوند.
وی بیان کرد: بعضا اتاق های اصناف شهرستان ها اقدامات بسیار خوبی دارند که کسی از آن خبر ندارد. ما از ظرفیت پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران استفاده می کنیم تا تمامی استان ها از تجربیات یکدیگر با خبر شده، استفاده کنند و در صورت لزوم تکمیل کننده آن اقدامات باشند.

لزوم برگزاری جلسات اصناف و نمایندگان مجلس در شهرستان ها
رئیس اتاق اصناف ایران افزود: در این سفرها، بعضا اتاق های اصناف هم‌جوار نیز دعوت شدند که نتایج بهتری داشت. همچنین برگزاری جلسات هم اندیشی با نمایندگان مجلس در استان ها نیز از مهمترین اقداماتی است که در برخی از این استان ها عملی شد که امید است در سایر استان ها نیز تکرار شود چرا که جلسات هم اندیشی با نمایندگان مجلس اگرچه در تهران انجام می شود اما کیفیت این جلسات در موطن نمایندگان اصناف و نمایندگان مجلس با حضور هیات رئیسه اتاق اصناف ایران کمک خواهد کرد تا مسائل با دقت نظر بیشتر و فرصت کافی مورد بررسی قرار گیرند.
طاهرمحمدی اظهار کرد: یکی از مواردی که با مجلس داریم ارائه پیشنهادات برای تدوین برنامه هفتم توسعه است. در دیدار با نمایندگان در استان ها برخی از موارد در جلسات طولانی مطرح می شود و خواسته های به حق جامعه صنفی در این جلسات با استدلال های حقوقی مطرح می‌شود. از جمله اینکه به کمیسیون تلفیق برنامه هفتم پیشنهاد دادیم اجرای تبصره ۱ ماده ۲۲ در طول برنامه هفتم که پنج سال است، کان لم یکن تلقی شود، البته پیشنهاد حذف تبصره یا احراز آرای دو سوم را نیز ارائه کرده ایم.
وی گفت: قصد داریم کارگروه های ملی و کمیته های تخصصی را در اتاق اصناف ایران داشته باشیم. این مصوبه را داریم که برای هر شغل یک کارگروه ملی درست کنیم تا مشکلات آن شغل را احصاء کنند و مثلا بگویند زیتون فروشان چه مشکلات خاصی در مالیات، بهداشت، صادرات و واردات و …. دارند. تشخیص این مشکلات و ظرفیت‌ها باید با خود صاحبان این مشاغل باشد که در تعیین اعضای آن هیات نمایندگان اتاق اصناف ایران اولویت دارند.
رئیس اتاق اصناف ایران افزود: نامه ای را برای رئیس جمهور در خصوص دریافت کارمزد از تراکنش کارتخوان ها تهیه کرده ایم. ما مخالفتی با این موضوع نداریم اما در نظر داریم بانک اصناف را تشکیل دهیم تا سود حاصل از این تراکنش ها در بانک اصناف جمع آوری شده و برای خود اصناف هزینه شود.
وی افزود: به زودی تفاهم نامه آموزش قوانین مالیاتی را با سازمان امور مالیاتی به امضا خواهیم رساند. در خصوص سامانه نوین اصناف نیز بررسی های دقیقی داشته ایم و جلساتی را با نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار کرده و مشکلات سامانه را مطرح کرده ایم.

تحقق شعارهای انتخاباتی در مدت یک ماه
طاهرمحمدی اظهار کرد: مفتخریم که در مدت حدود یک ماه که از بر عهده گرفتن این مسئولیت می‌گذرد برخی از شعارهای انتخاباتی را محقق کرده‌ایم. ما یک اتاق اصناف شیشه‌ای درست می‌کنیم و شفاف و اطلاعات را به طور مستند به اطلاع هیات نمایندگان اتاق اصناف ایران می‌رسانیم که در این باره زیرساخت های نرم افزاری فراهم است.
وی ادامه داد: معاضدت حقوقی و ارائه مشاورت حقوقی به اتاق‌های اصناف شهرستان ها امروز قابلیت اجرا یافته است تا در اجرای مسئولیت‌ها طبق قوانین سهولت بیشتری داشته باشند. ضمن این که امکان ارائه مشاوره مالیاتی به اتاق های اصناف شهرستان‌ها هم در اتاق اصناف ایران فراهم شده است و در صورت هرگونه ابهام و سوال، مشاور مالیاتی اتاق اصناف ایران پاسخگویی خواهند داشت.
بنابر این گزارش، با استقبال هیات نمایندگان اتاق اصناف ایران از تمرکرزدایی در مدیریت اصناف در تهران و تصویب در این اجلاس، مقرر شد پس از این، اجلاس ها به صورت دوره ای به صورت ویدئو کنفرانس و یا به صورت حضوری در شهرستان ها برگزار شود.

همچنین مطالعه کنید:

متقاضیان نهضت ملی مسکن باید هر ۲ ماه ۴۰ میلیون واریز کنند

به گزارش کسب و کار نیوز ، اداره راه و شهرسازی استان تهران اخیرا با …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.