صفحه اصلی / اسلایدر / برق عشایر از طریق پنل‌های خورشیدی تامین می‌شود/ دولت بر خرید محصولات عشایر تاکید دارد
برق عشایر از طریق پنل‌های خورشیدی تامین می‌شود/ دولت بر خرید محصولات عشایر تاکید دارد

برق عشایر از طریق پنل‌های خورشیدی تامین می‌شود/ دولت بر خرید محصولات عشایر تاکید دارد

کسب و کار نیوز- رییس‌جمهور در جمع مردم استان کهگیلویه و بویر احمد گفت: عملیات اجرایی احداث سد سقاوه امروز آغاز خواهد شد.

به گزارش کسب و کار نیوز، سید ابراهیم رئیسی صبح امروز دوشنبه در جریان سفر دوم دولت مردمی به استان کهگیلویه و بویراحمد در جمع عشایر دشت سقاوه این استان گفت: با توجه به عشایرنشین بودن این استان، برنامه‌های این سفر را از حضور و دیدار با عشایر آغاز کردیم.

رئیس جمهور با اشاره به مطالبات مطرح شده در این دیدار درباره مسئله آب اظهار داشت: این منطقه از پربارش‌ترین نقاط کشور است و کاری که باید انجام شود برنامه‌ریزی برای توزیع و مصرف آب به بهترین شکل برای مصارف شرب، کشاورزی و صنعت است.

رئیسی با بیان اینکه با بهره‌برداری از سد چمشیر در استان بخش قابل توجهی از مشکل تامین آب رفع شده و ۷۰ هزار هکتار از اراضی استان تحت پوشش منابع آبی این سد قرار خواهند گرفت، افزود: علاوه بر این سد، سد دیگری هم در مدت کوتاهی در دشت سقاوه احداث خواهد شد تا مشکل تامین آب پایدار عشایر را نیز برطرف کند.

رئیس جمهور با اشاره به تامین اعتبار و اقدامات انجام شده برای توزیع و نصب پنل‌های خورشیدی برای عشایر در راستای تامین برق و نیازهایی مثل آبگرم آنان تصریح کرد:‌ در سال‌های گذشته اقدامات خوبی در زمینه ایل‌راه‌ها انجام شده اما کمبودهایی نیز وجود دارد که در این سفر اعتبارات لازم برای رفع این کمبودها در نظر گرفته شده و تخصیص خواهد یافت.

رئیسی با بیان اینکه عشایر یکی از مولدترین اقشار جامعه هستند و همه ما به نوعی میهمان سفره آنان هستیم، خاطرنشان کرد: همه باید به تقویت تولید در میان عشایر کمک کنند. پرواربندی قراردادی دام که از گذشته به نوعی وجود داشته باید تداوم و گسترش یابد تا عشایر از ناحیه تامین نهاده‌ها برای دام‌های خود نگرانی و دغدغه نداشته باشند و تولید آنها دچار اختلال نشود.

رئیس جمهور اضافه کرد: اولویت ما برای تامین مواد پروتئینی و لبنی تولیدات داخلی است و واردات باید فقط در جایی انجام شود که امکان تولید وجود ندارد، اما در جایی که به همت عشایر می‌تواند گوشت قرمز و مواد لبنی تولید کرد، همه باید از افزایش تولیدات آنها حمایت کنیم و اطمینان دارم با همت عشایر و حمایت دولت امکان تامین نیازهای پروتئینی کشور در داخل وجود دارد.

رئیسی با بیان اینکه عشایر در جهت اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نقش بسیار موثری دارند، گفت: عشایر همواره در عرصه‌های مختلف، چه در دفاع از ارزش‌ها و ایستادن پای انقلاب، چه در دفاع مقدس و چه در عرصه تولید حضور موثر و پررنگی داشته‌اند و ما قدردان آنان هستیم.

رئیس جمهور همچنین حمایت از کشت گیاهان دارویی و فعال‌تر شدن خانه‌های بهداشت در استان را از دیگر مصوبات سفر دوم دولت مردمی به کهگیلویه و بویراحمد دانست و افزود: علاوه بر اینها در این سفر مصوبات خوبی برای تکمیل ایل‌راه‌ها و نیز خرید تضمینی محصولات عشایر و روستائیان در نظر گرفته شده است.

رئیسی خرید تضمینی محصولات عشایر و روستائیان را از راهکارهای موثر به صرفه شدن اقتصاد روستائیان و عشایر دانست و اظهار داشت: اینکه امام راحل فرمودند عشایر ذخایر انقلاب هستند یک تعارف نیست و برای ما مسئولیت‌آفرین است، لذا مسئولان باید با حمایت از روند تولید در روستاها و در میان عشایر، نسبت به این ذخایر توجه ویژه و مناسب داشته باشند.

رئیس جمهور با اشاره به برخی سخنرانان در این جلسه که از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بودند، ضمن ابراز خرسندی از اینکه عشایر در کنار کار و فعالیت و تولید از تحصیل در مدارج عالی نیز غافل نشده‌اند، تصریح کرد:‌ نکاتی که در این جلسه مطرح کردید، از قبل نیز با سفر نمایندگان دولت و گفتگو با مسئولان و معتمدین استان احصا شده بود و تصمیماتی برای رفع آنها گرفته شده است که امیدوارم به رفع سریع‌تر مشکلات بیانجامد.

در این مراسم سه نفر از برگزیدگان عشایر نیز به بیان نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۱۵ درصدی بخش نفتی اقتصاد ایران در سال گذشته

به گزارش کسب و کار نیوز ، صندوق بین المللی پول در گزارش  منطقه ای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.