صفحه اصلی / سرخط خبرها / تولید ثروت بر بستر اقتصاد دیجیتال
تولید ثروت بر بستر اقتصاد دیجیتال

مهدی غیبی، کارشناس فناوری

تولید ثروت بر بستر اقتصاد دیجیتال

سرمقاله

شرکتهای دانش بنیان با ارایه راهکارها و روش های نوین به بخش صنعت می توانند چرخه تولید و درآمدزایی را بهبود ببخشند. در این بین با کاهش هزینه ها در بخش صنعت به دست شرکتهای دانش بنیان، تولید به صرفه کلید می خورد. این شرکتها به دلیل استفاده از نوآوری های روز دنیا، می توانند جهش بزرگ صنعتی در کشور را رقم بزنند.
شرکتهای دانش بنیان بستر راه اندازی اقتصاد دیجیتال را فراهم می کنند. اقتصاد دیجیتال هم می‌تواند با کاهش هزینه‌های مبادله، کمرنگ کردن واسطه‌گری در حوزه‌های کسب و کار، ارتقای شفافیت و افزایش اثربخشی و همچنین افزایش قدرت ذی نفعان به ویژه مشتریان در کسب و کارها و صنایع مختلف و محوریت یافتن فناوری‌های پیشرفته و دانشی تغییرات اساسی در قاعده بازی‌های اقتصاد سنتی ایجاد کرده و روند تولید ثروت را افزایش دهد.
از آنجا که اهداف کسب‌وکارهای نوپا در راستای فرمایشات رهبر انقلاب و اقتصاد مقاومتی است بنابراین فرصتی برای جامعه ما فراهم شده است که چنانچه استفاده درستی از آن شود به توسعه اقتصادی کشور کمک شایانی خواهد‌کرد. با ایجاد تعریف درست از کسب‌و‌کارهای نوظهور برای قشر تحصیل کرده جامعه می‌توان فرصت ‍‌های خوبی را در بازار کار ایران فراهم‌کرد. به‌طوریکه در حوزه‌های مختلف کاری، مشاغل متعدد داشته و از تک‌بعدی شدن جلوگیری به عمل می‌آید.
برای بقا در اقتصاد دیجیتال باید نوآور بود. با توجه به کوتاه بودن چرخه عمر محصولات و خدمات در اقتصاد دیجیتال، نوآوری، استراتژی اصلی کسب و کارهای موفق است و در نهایت سرعت بالای رشد و انتشار فناوری‌ها یکی از ویژگی‌های اقتصاد دیجیتال است. چرخه حیات فناوری در این اقتصاد کم است. فناوری‌ها در این اقتصاد به‌سرعت رشد می‌کنند و با بلوغ رسیدن به عنوان یک فناوری تحول‌آفرین، نقش‌آفرینی می‌کند.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.